Спряха и последната лада от социализма

2993
Спряха и последната лада от социализма

Официално приключи производството на последната класическа лада, останала в гамата на легендарната руска компания ВАЗ. Мечтата на хиляди българи по време на соца - комбито 2104, излиза в заслужена пенсия. В понеделник от конвейера в Ижевск бе свалена последната бройка от емблематичното комби.

Модификацията на петицата се задържа най-дълго заради ниската си цена, сравнително големия багажник и достъпните разходи за поддръжка. Много българи са израснали с ладите, някои от които продължават да се движат по родните пътища. Да не говорим пък колко хора са се специализирали в ремонтите на прочутите руски возила, пише в. 24 часа.

Комбито се правеше в дъщерното предприятие на ВАЗ заедно с подобна версия, но под наименованието ИЖ-27175. Нейното производство също се прекратява. В следващите 3 години заводът ще продължи да изработва резервни части като задължение към гаранцията на последните продадени автомобили.

Преди два месеца бе спрян и друг хитов за 80-те години на миналия век модел - "Лада 2107". Седмицата излезе на пазара през 1982 г. и бе топмоделът в гамата на компанията. Комбито пък се появи 2 години по-късно, а впоследствие производството им бе пренасочено от Толиати в Ижевск.

Въпреки морално остарелите технологии и предлагането на далече по-мощни, икономични и безопасни автомобили, ладите регистрираха сериозни продажби през последните две десетилетия. От началото на 2012 г. са произвеждани по 1500 четворки на месец, но реализацията им на пазара ставала все по-трудна.

В Ижевск ще се сглобяват новата "Лада Гранта" и модели на компаниите "Рено" и "Нисан", които имат партньорство с "Лада". За подобрения и нова техника ще се инвестират над 25 млн. евро, а капацитетът на завода ще бъде увеличен до 300 000 автомобила годишно.

От миналата седмица в салоните на "АвтоВАЗ" се предлага и седанът "Гранта" с автоматична скоростна кутия. Цената на тази модификация ще бъде между 9000 и 10 000 евро, според нивото на оборудване.

Още в края на миналата година пък от "Лада" обявиха, че стартират серийно производство на електрически автомобил, който направи световна премиера на автосалона в Москва. Елмобилът El Lada е базиран на модела Lada Kalina и развива до 130 км/ч при автономен преход от 150 км. Презареждането от битовата елмрежа отнема 8 часа, а цената му е около 25 хиляди евро.

Според последните данни Русия вече бие по продажби и лидера на Европа - Германия. През август там са регистрирани внушителните 241 500 бройки, което е абсолютен рекорд за федерацията. Лидер на руския пазар е алиансът между "АвтоВАЗ" и "Рено - Нисан", който е продал 77 300 автомобила.

Най-голям ръст обаче е направила луксозната марка "Инфинити" 771 бройки, което е с близо 150 процента ръст.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 663.570 -0.48%
  • BGREIT 114.370 -0.24%
  • BGTR30 549.270 -0.03%
  • BGBX40 129.990 -0.36%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1827 1.1827
  • GBP/USD 1.3431 1.3432
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9849 0.9850
  • USD/CAD 1.2817 1.2819
  • AUD/USD 0.7663 0.7665
  • USD/BGN 1.6536 1.6539
Ask Bid
  • DOW JONES 24601.97 24605.97
  • S&P500 2663.86 2664.36
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5398.32 5400.32
  • DAX 13129.91 13131.91
  • FTSE 100 7501.22 7502.72
  • ПЕТРОЛ 56.63 56.68
  • ЗЛАТО 1257.82 1258.32
  • СРЕБРО 16.08 16.12

Видео