Спряха и последната лада от социализма

2968
Спряха и последната лада от социализма

Официално приключи производството на последната класическа лада, останала в гамата на легендарната руска компания ВАЗ. Мечтата на хиляди българи по време на соца - комбито 2104, излиза в заслужена пенсия. В понеделник от конвейера в Ижевск бе свалена последната бройка от емблематичното комби.

Модификацията на петицата се задържа най-дълго заради ниската си цена, сравнително големия багажник и достъпните разходи за поддръжка. Много българи са израснали с ладите, някои от които продължават да се движат по родните пътища. Да не говорим пък колко хора са се специализирали в ремонтите на прочутите руски возила, пише в. 24 часа.

Комбито се правеше в дъщерното предприятие на ВАЗ заедно с подобна версия, но под наименованието ИЖ-27175. Нейното производство също се прекратява. В следващите 3 години заводът ще продължи да изработва резервни части като задължение към гаранцията на последните продадени автомобили.

Преди два месеца бе спрян и друг хитов за 80-те години на миналия век модел - "Лада 2107". Седмицата излезе на пазара през 1982 г. и бе топмоделът в гамата на компанията. Комбито пък се появи 2 години по-късно, а впоследствие производството им бе пренасочено от Толиати в Ижевск.

Въпреки морално остарелите технологии и предлагането на далече по-мощни, икономични и безопасни автомобили, ладите регистрираха сериозни продажби през последните две десетилетия. От началото на 2012 г. са произвеждани по 1500 четворки на месец, но реализацията им на пазара ставала все по-трудна.

В Ижевск ще се сглобяват новата "Лада Гранта" и модели на компаниите "Рено" и "Нисан", които имат партньорство с "Лада". За подобрения и нова техника ще се инвестират над 25 млн. евро, а капацитетът на завода ще бъде увеличен до 300 000 автомобила годишно.

От миналата седмица в салоните на "АвтоВАЗ" се предлага и седанът "Гранта" с автоматична скоростна кутия. Цената на тази модификация ще бъде между 9000 и 10 000 евро, според нивото на оборудване.

Още в края на миналата година пък от "Лада" обявиха, че стартират серийно производство на електрически автомобил, който направи световна премиера на автосалона в Москва. Елмобилът El Lada е базиран на модела Lada Kalina и развива до 130 км/ч при автономен преход от 150 км. Презареждането от битовата елмрежа отнема 8 часа, а цената му е около 25 хиляди евро.

Според последните данни Русия вече бие по продажби и лидера на Европа - Германия. През август там са регистрирани внушителните 241 500 бройки, което е абсолютен рекорд за федерацията. Лидер на руския пазар е алиансът между "АвтоВАЗ" и "Рено - Нисан", който е продал 77 300 автомобила.

Най-голям ръст обаче е направила луксозната марка "Инфинити" 771 бройки, което е с близо 150 процента ръст.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 671.110 0.12%
  • BGREIT 114.980 -0.13%
  • BGTR30 546.510 -0.03%
  • BGBX40 131.350 0.03%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1768 1.1769
  • GBP/USD 1.3188 1.3189
  • USD/JPY 112.1870 112.1990
  • USD/CHF 0.9782 0.9784
  • USD/CAD 1.2526 1.2528
  • AUD/USD 0.7844 0.7846
  • USD/BGN 1.6619 1.6622
Ask Bid
  • DOW JONES 22989.58 23013.58
  • S&P500 2558.31 2559.83
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5369.31 5371.31
  • DAX 13018.27 13020.27
  • FTSE 100 7530.63 7532.13
  • ПЕТРОЛ 52.24 52.31
  • ЗЛАТО 1285.75 1286.25
  • СРЕБРО 17.03 17.06

Видео