С 40 минути ще се съкрати пътят до морето по магистрала "Тракия" от юли тази година, изчисли пред "24 часа" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров. Изчисленията му се базират на съкращаването на пътя с 35 километра и възможността за движение с по-висока скорост.

Така с толкова ще намалее времето за пътуване от София до Бургас, ако се шофира с максимално разрешената скорост на магистралата - 130 км/ч.

Плановете са до края на юни да бъдат готови напълно два участъка и част от третата отсечка по трасето между Стара Загора и Карнобат.

Ще бъдат построени три участъка – 31.8 км между Стара Загора и Нова Загора, 35.7 км от Нова Загора до Ямбол и 18 км от Ямбол до Карнобат (до Петолъчката при Сливен).

Така в началото на юли ще бъдат пуснати още 85.5 км от магистрала "Тракия".

Над 70% от първите две отсечки са изградени, съобщи пътната агенция, която наблюдава стриктно графиците и етапите на изпълнение. Те ще бъдат напълно завършени според сроковете в проектите.

13 от общо 16-те етапа на трасето на лот 2 - Стара Загора - Нова Загора, са завършени. Изпълнител е "Обединение магистрала Трейс", а договорът е за 137.868 млн. лв. с ДДС.

Изкопните работи са напълно приключили. Пътната настилка се работи - основата от несортиран трошен камък е 72% направена, след това има циментова стабилизация. По 60% от трасето е положен и асфалтът.

Изпълнител на лот 3 е гръцката "Актор", а договорът е за близо 134 млн. лв. 72% от работата вече са свършени. Върху около 90 на сто от трасето са положени основата и циментовата стабилизация, половината е покрито с асфалт. Почти готови са и инженерните мрежи, които се реконструират.

Два месеца по-рано ще приключи строителството на тази отсечка, стана ясно в началото на годината, когато премиерът Бойко Борисов и министър Лиляна Павлова направиха проверка на строителните работи. Гръцките изпълнители се ангажираха за това. 250 работници, от които 90% българи, работят по строителството.

Работата на последния лот 4 от Ямбол до Карнобат също върви с усилени темпове. Изпълнител е сдружение "Тракия IV", строителството струва 209.646 млн. лв. Трасето е изградено, изпълнението на обекта е 40%.

Над половината от парите за строителство на магистрала "Тракия" вече са платени. Към 8 март на изпълнителите са преведени 264 431 807 лв.

Доизграждането на аутобана се финансира от Кохезионния фонд на ЕС чрез ОП "Транспорт" и от бюджета.

През август ще е готова и южната дъга на София

B края на август ще приключи изграждането и на още една отсечка от южната дъга на софийския околовръстен път, казаха от пътната агенция.

Работи се по рехабилитацията и реконструкцията на участъка от около 3,6 км между "Бистришко шосе" до пътен възел "Младост". Финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие" - 34 млн. лв., и се работи в срок.

Преди време от пътната агенция обявиха обществена поръчка за препроектиране. Основните причини за това са укрепване на "Бистришко шосе", изграждане на колекторна система на бул. "Кл. Охридски", както и промяна на връзки и обслужващи пътища с булеварда.

При "Бистришко шосе" проблемът възниква от това, че заради глинестите почви и високите подпочвени води те се събират в основата на трасето и разрушават откосите. Затова се налагат ново проектиране и укрепване на тези откоси.

При бул. "Климент Охридски" капацитетът на дренажната система не е достатъчен да поеме по-големите количества дъждовна вода от всички новопостроени сгради, както и от тези, които се изграждат или които ще се строят южно от пътя. Затова се налагат преработване на проекта и изграждане на колекторна система.

Необходимо е и препроектиране на 3 галерии за съществуващите водопроводи. По време на строежа се установило разминаване между данните на проектанта и на "Софийска вода".

Всички тези допълнителни мерки няма да забавят или оскъпят работата, категорични са от пътното ведомство.