До края на февруари ще имам среща с португалските фирми от консорциума “Автомагистрала Тракия”, за да разбера дали са осигурили финансирането на проекта. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов след като откри вчера втората годишна конференция “Общините и бизнесът - партньори за икономическо развитие”.

С допълнително споразумение към договора за изграждането на “Тракия” срокът, предвиден за осигуряване на финансиране от страна на концесионера беше увеличен от 90 на 120 дни, пише в. "Монитор". Окончателният вариант да договора с консорциума, в който влизат португалските фирми “Лена”, “Сомаг” и “МСФ”, както и българските “Техноекспортстрой” и “Автомагистрали”, влезе в сила на 16 януари.
Първоначалното предложение за изваждане на “Автомагистрали” и “Техноекспортстрой” от забранителния списък за приватизация беше свързано с това, че нямаше договор за изграждането на магистрала “Тракия”, нито пък се предвиждаше двете държавни компании да участват в проекта за петролопровода Бургас-Александруполис, коментира министър Гагаузов.

След появата на тези проекти преценката на министерството е, че засега е по-добре двете компании да останат в забранителния списък, за да могат да се капитализират и евентуално един следващ парламент да решава бъдещето им, когато те ще струват много повече, добави министърът на регионалнто развитие.

На 20 декември миналата година правителството реши концесионният договор, сключен на 29 март 2005 г., да влезе в сила от датата на подписването на второто допълнително споразумение. Така се изпълнява препоръката на ЕВРОСТАТ за разпределение на рисковете между страните по договора за предоставянето на концесия на републиканския път Калотина-Софийски околовръстен път (Северна дъга)-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас. С второто допълнително споразумение беше осигурена и по-голяма правна сигурност на държавата, припомниха от Министерството на регионалното развитие. Цената на готов километър от магистралата ще е 2.7 млн. евро, а тол-таксата - 2.5 евроцента за изминат по нея километър. По трасето на магистралата ще има общо 28 пункта за събиране на такси, сочат разчетите.

По повод на участието на “Техноекспортстрой” в проектната компания за петролопровода “Бургас-Александруполис”, министър Гагаузов подчерта, че в него трябва да са вложени най-добрите технологии, за да се опази екологията в Бургаския залив и по цялото трасе на нефтопровода, каза министърът, помолен да коментира референдума за петролопровода. Чрез експертиза ще се определи каква точно система ще бъде избрана при строителството, което ще бъде направено от специално наета организация, за да се осъществи проектът, допълни министърът.