Кризата предизвика истинска ценова война между хипермаркетите. Магазините започнаха залпово да намаляват надценките и да търсят по-евтини доставки. За да не загубят клиентите си, всички са принудени да търсят оптималната цена.

Първото официално обявяване на по-ниски цени направиха от "Пикадили". Принудена от значително по-ниските оферти на конкурентите си, веригата сваля трайно цените на над 200 стоки. Намалението важи и за хранителни, и за нехранителни стоки, като за някои продукти достига до 15%, съобщиха от веригата.

Супермаркетът успял да договори по-ниски цени с доставчиците, което веднага се отразява в крайната цена на продуктите.

Това най-вероятно е реакция на нашите цени, коментираха от "Карфур".

Магазинът, който стъпи за първи път в страната ни в Бургас в началото на тази година, предлага стоки на цени между 20 и 40 на сто по-ниски от останалите вериги за търговия на дребно, казаха от супермаркета. Винаги сме предлагали оптималната цена и постоянно има стоки в промоция, коментираха и от "Метро".

Производители и доставчици обаче се оплакват, че войната на супермаркетите стопила до минимум печалбите им. Някои дори отказват да работят с определени вериги заради непосилните условия, които поставят пред доставчиците си.

Благодарение на това асортиментът във веригите чувствително намалява. Някои от артикулите, от които доскоро са се предлагали над четири марки, вече са само с по един представител.

Източник: в. „Стандарт"