40 милиона евро са необходими за реклама на България като туристическа дестинация, заяви вчера председателят на Националния борд по туризъм Красимир Гергов. Тази сума е почти осем пъти по-висока от тази, която е заложена в тазгодишния бюджет на Държавната агенция по туризъм за същата цел: 9 649 000 лева, пише в. "Сега".

Само преди няколко месеца от борда поискаха държавата да отпусне 20 млн. евро, като тези пари трябваше да дойдат от бюджета, без представителите на самия туристически бранш да дадат някакъв принос. Вчера Гергов заяви, че точно сега е моментът България да бъде показана в позитивна светлина по телевизии като BBC и CNN, тъй като имиджът ни след спиране на парите по еврофондовете е плачевен.

АНТИРЕКЛАМА
В стремежа си да подкрепи усилията на туристическия бизнес да задържи българите за почивка през лятото в страната вчера шефката на ДАТ Анелия Крушкова се похвали, че ще почива на Златни пясъци.

След като сравнила много оферти обаче, й се наложило да избере австрийски туроператор, защото единствено при него имало съответствие между цената и качеството. Преди няколко години големите хотели и курорти у нас имаха споразумение с най-известните туроператорски фирми от Европа да не записват българи, тъй като цената за пакетна почивка у нас, предлагана от фирми като TUI, Некерман и др., бе в пъти по-ниска от цените в страната.