Когато става дума за представите за България в Япония, на първо място е киселото мляко, на второ е розата, а на трето е състезателят по сумо Котоошу.

Нараства популярността на розовото масло и вече 5-6 японски компании го внасят от България и го използват като добавка в козметичните продукти. Това казва за БТА посланикът на Япония Н. Пр. Такаши Коидзуми.

Друго интересно приложение на розовото масло е в пастата за зъби, шампоана за коса, подправките и сладкишите. Японските туристи се интересуват, освен от Празника на розата през юни в Казанлък, и от посещения в София, Пловдив и Велико Търново, каза Такаши Коидзуми, цитиран от вестник "Стандарт".

Той отбелязва, че миналата година Японската асоциация на туроператорите (JATA) е избрала "30-те най-красиви европейски селища", а Копривщица е била сред тях. Затова той очаква повече японските туристи там.

"Турове от специален интерес" отскоро са нова вълна на туризма в Япония, казва Коидзуми. Като пример той дава т. нар. места със силно въздействие като Перперикон и други дестинации в България.