В България все още 70 на сто от продажбата на храни се прави в традиционните магазини, а на големите вериги се пада останалият дял от пазара. Това обявиха вчера от Сдружението за модерна търговия, съобщава в. „Монитор“. Представителите на най-големите търговски вериги, които работят у нас, декларираха, че не разделят доставчиците си на български и чуждестранни въпреки упреците на родните производители.

Правителството подготвя промени в Закона за защита на конкуренцията, които предвиждат да се въведе по-силна регулация във взаимоотношенията между големите търговски вериги и производителите. Според сдружението обаче това ще доведе до намеса в сделките между търговци. Ограничаването на конкуренцията може да доведе до по-високи цени и по-малък избор за потребителите, според наблюдатели на пазара.

54 на сто от компаниите, които продават на търговските вериги, са увеличили производството си в резултат на съвместната работа. Това става ясно от изследване за нагласите на българските производители към хипермаркетите.

Половината анкетирани пък са достигнали до нови пазари в България, на 47% се е наложило да увеличат асортимента си. Качеството на продукцията се е повишило при 45% от компаниите, които търгуват с европейските вериги. Според други наши производители обаче веригите ги принуждават да продават стоките си на безценица и се налага да плащат драстични такси за присъствието си в магазините.