Интернет пространството е предпочитаната медия за реклама за все повече рекламодатели, установи проучване на EIAA (Европейска асоциация за интерактивна реклама).

Според изследването 81% от рекламодателите са увеличили бюджета си за онлайн реклама в последната една година. Голяма част от тези средства са дошли за сметка на телевизията и на печатните издания. Компаниите, участващи в проучването, са заявили, че предвиждат средствата, които отделят за онлайн реклама, да нараснат с около 16% през 2009 г и с около 17% през 2010 г.

82% от тези, които са увеличили бюджетите си за онлайн реклама, признават, че това е за сметка на реклама в печатните издания (40%) и телевизията (39%).

31% от компаниите казват, че намаляват рекламирането по ТВ канали, а 40% ще намалят ползването на печатни издания за тази цел.

77% от анкетираните фирми считат, че рекламата в интернет е допринесла за успеха на бизнеса им и ги е направила по-популярни. 40% смятат, че световната мрежа оказва голямо влияние над потребителите в избора им на продукти и услуги, в сравнение с 30% през 2006 г.

Компаниите харчат около 11% от бюджета за онлайн реклама на международно ниво (а не само в съответната държава).

Мултинационалните рекламни кампании стават все по-популярни. На този сегмент има ръст от 150% за последните три години. Приходите от подобни кампании за тази година се очаква да възлязат на 175 млн. евро.