Столичаните, които живеят в „Дружба 2”, ще могат да стигат до центъра на „Младост” само за 10 минути с трамвай. Бързото придвижване ще стане факт, след като бъдат положени релсите по трасето бул. „Копенхаген” - „Цариград-ско шосе”- магазин „Деница”.

Трасето е част от мащабния проект за реконструкция на три релсови пътя, за които направление „Архитектура и градоустройство” обяви конкурс за проектиране, посочва вестник "Монитор".

Трамваят ще върви по бул. „Копенхаген”. Там през 1986 година е изградено трасе от ул. „Искърско шосе” до кв. „Младост”, но през 1995 година част от него е демонтирана. 15 години по-късно е възстановен участъкът до ул. „Обиколна”.

Сега трасето ще се продължи и ще минава под моста на бул. „Цариградско шосе”, като стига до ул. „Ген. Радко Димитров” в „Младост 1”, където ще има връзка с метрото. Линията ще бъде факт след изграждането на продължението на бул. „Копенхаген”, който сега е до бул. „Цариградско шосе”. Трасето ще е дълго 4400 м и по него ще се движат безшумни трамваи.

Другият релсов път, за който ще се търсят европари по ОП „Регионално развитие” за периода 2014-2020 г., ще е по бул. „Цар Борис III”. Трасето от Руски паметник до трамвайното ухо в „Княжево”е строено през 1988 година и е дълго 7.1 км.

Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна среда. Предвижда се и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Освен това на кръстовищата ще се поставят датчици, които ще обменят информация и по този начин ще се пускат първо трамваите.

По този начин бул. „Цар Борис III” ще се превърне в скоростно трасе, като мотрисите ще могат да развиват до 70 км/ч. Общината вече е готова с проект за останалата част на трамвайната линия от Руски паметник.

Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Преди повече от 20 години в южната част на кръстовището бяха положени бетонови блокове с релси, по които трябваше да се изнесе движението на мотрисите, като напуснат кръговото.

Това така и не стана, бетоновата основа се разруши, а част от релсите изчезнаха. Точно там ще са и първите затревени релси. Идеята е зелените релси да обхванат и цялото трасе по бул. „Македония”.

Другото трасе, което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път по бул. „Александър Стамболийски” от бул. „Константин Величков” до трамвайното ухо „Западен парк”. То е построено през 1988 година и се нуждае от спешен ремонт.

В момента част от релсите там са с деформирани панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи. След ремонта максимална скорост на трамвая ще бъде 50 км/ч.