Тази есен започва строителство на първия участък на метрото със станциите на кръстовището на бул. „Янко Сакъзов” и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, на Орлов мост, на кръстовището на „Патриарх Евтимий” и „Граф Игнатиев”, на бул. „Витоша” и „Патриарх Евтимий”, на „Георги Софийски” и бул. „Пенчо Славейков” при Медицинска академия, на кръстовището между бул. „България” и „Гешов” и кръстовището на бул. „Цар Борис Трети” и „Житница”.

Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова в интервю за вестник "Труд". "Това са едни от най-натоварените зони в София. Моето желание е успоредно с изграждането на метрото в централната част да започнем и строителството на станциите в „Овча купел“, посочи още кметът.

"Още през 2016 г. започват процедурите за 4 станции там - на бул. „Мушанов” и „Президент Линкълн”, на бул. „Монтевидео” (близо до НБУ), станция в „Овча купел 2”, както и на Околовръстния път, с изход към жп линията София - Перник. Надявам се в следващите години да започне изграждането и на линията до бул. „Левски” - на „Ботевградско шосе” (при колелото на трамвая), при бул. „Витиня” и при бул. „Вл. Вазов” на стадион „Герена”, отчете още градоначалникът.

През последните 2 години доставихме 226 нови превозни средства - това е най-сериозната модернизация в градския транспорт досега, смята Фандъкова.

В момента тече процедура за купуване на още 110 нови автобуса. Така след 2-3 г. средната възраст на автобусите в София ще бъде около 7 г., което е по европейските стандарти, съобщи още тя.

Системата за умните светофари обхваща 160 ключови кръстовища, на които се монтират датчици и камери, а софтуер изчислява времето за преминаване през тях. Целта е да се дава предимство на градския транспорт, линейките и пожарните чрез датчици, които се монтират при светофарите.

В тези коли също ще се монтират датчици, които ще подават информация към светофарите, за да ги пропускат първи. Целта е да се инвестира именно в градския транспорт, все повече хора да го ползват и така да се намали като цяло трафикът, посочи кметът.

След въвеждането на тази система се очаква времето за придвижване да се намали с една трета, а вредните емисии във въздуха - с 20%. Камерите пък осигуряват 24-часово видеонаблюдение и понеже системата е свързана със СДВР, това ще позволи полицията да следи за нарушители.

До края на август кръстовищата, на които е въведена тази система, ще станат 35, почти готов е и центърът за управление на трафика. Там вече се вижда цялото движение в реално време, съобщи Фандъкова.