Петото най-голямо приложение за съобщения в света Viber, което има над 1 млрд. потребители, обяви, че прекратява всякакви отношения с Facebook, като част от набиращия сила бойкот на социалната мрежа от страна на компаниите.

Кампанията, която стартира в САЩ заради отказа на Facebook да предприеме действия срещу постове на президента Доналд Тръмп, който призовава към насилие, вече се превърна в международно движение, пише Guardian.

Най-големите пазари на Viber, която е собственост на японския конгломерат Rakuten, са Източна Европа, Югоизточна Азия и Северна Африка, а главният изпълнителен директор на компанията Джамел Агуа заяви, че решението е предизвикано от “лошата преценка на Facebook по отношение на ролята на социалната мрежа в днешния свят ”.

В сряда Viber изтегли всички свои реклами от Facebook и Instagram.

Малките търговци у нас вече могат да продават онлайн във ViberMastercard® и финтех компанията myPOS инвестират във VibeMarket - иновативно решение с моментални картови плащания и онлайн поръчки в платформата на Viber

Сега компанията се е заела с по-трудоемкия въпрос по премахването на цялата технология на Facebook от приложенията на Viber.

Компанията използва редица инструменти на Facebook, според Агуа.

Facebook Connect дава възможност за логване с Facebook, който е често срещан в приложенията и уебсайтовете по света.

Viber интегрира и търсачката за gif изображения Giphy, която Facebook купи през май.