Китайският производител на смартфони Xiaomi излезе на печалба през третото тримесечие на годината, благодарение на ръста в продажбите на устройства от премиум сегмента, съобщава The Wall Street Journal.

Силните финансови резултати идват след поредица от трудни месеци за китайската компания, чиито акции пострадаха на фона на глобалния отлив на инвеститори от технологичния сектор.

Компанията осъществи своето IPO на борсата в Хонконг през юни тази година, като оттогава насам загуби 13% от пазарната си капитализация. Тази сутрин обаче акциите на Xiaomi добавиха над 8% към стойността си след публикуването на финансовите отчети.

Компанията реализира печалба от 2.48 милиарда юана (близо 360 милиона щатски долара) към края на септември при загуба от 11 милиарда юана (1.6 милиарда долара) за същия период на миналата година.

Приходите пък бележат ръст от 49% до 50.85 милиарда юана, или около 7.33 милиарда щатски долара. Ръстът идва основно от продажбите на смартфони, които заемат дял от близо 70% в общите постъпления на компанията.

Xiaomi е четвъртият най-голям производител на мобилни устройства в света, но предлага на пазара и други приспособления, включително кухнески електроуреди и моторни скутери.

Компанията е известна преди всичко с нискобюджетните си смартфони, но в отчета си за деветмесечието на 2018 г. се похвали със сериозни успехи във високия ценови сегмент. Средната продажна цена на устройствата й нараства от 134 на 152 щатски долара.

"Завземането" на пазарен дял в премиум сегмента в момента е основен приоритет за всички производители на смартфони, тъй като глобалното свиване на продажбите оказва сериозен натиск върху печалбите им, припомня WSJ. За водещите играчи на пазара става все по-трудно да предлагат модели, които се отличават от останалите.

Наскоро Xiaomi обнови гамата си от устройства в премиум сегмента, включвайки авагардния модел с плъзгащ се панел Mi Mix 3. В Китай той се продава за около 475 щатски долара.

Телефоните на компанията са популярни и в Индия и държавите от Югоизточна Азия, а в последните години тя се опитва да пробие и на европейския пазар.

В Съединените щати присъствието й все още е минимално, но ръководството планира в близко бъдеще да стартира продажбите на смартфони и отвъд Океана.

Другата голяма цел на Xiaomi е да засили продажбите на онлайн услуги. Въпреки че устройствата все още генерират основната част от продажбите, през третото тримесечие делът на услугите нараства до 9.3%, в сравнение със 7.5% преди година.

Желанието на Xiaomi е да бъде възприемана като глобална интернет компания, а не като обикновен производител на телефони, пише още WSJ.