YouTube разкри нов начин за създателите да печелят пари от видеоклипове в кратка форма. По този начин компанията се опитва да посрещне засилващата се конкуренция от страна на TikTok.

Видеоплатформата, собственост на Google, обяви, че ще въведе реклама в своята видео функция Shorts и ще даде на създателите на видео 45% от приходите, съобщава Ройтерс.

За стандартните видеоклипове извън Shorts типичното разпределение на приходите за създателите е от 55%. TikTok поддържа фонд от 1 милиард долара, от който се плащат сумите за създателите на видео.

YouTube, който все още е водещата видеоплатформа в интернет, се бори с конкуренцията на TikTok. Китайската компанията започна дейността си като приложение за синхронизиране на музика и танци, а впоследствие достигна 1 милиард месечни потребители.

YouTube пусна функцията Shorts в края на 2020 г. Тя включва едноминутни видеоклипове, които привличат повече от 1.5 милиарда зрители месечно.

През април YouTube създаде фонд от 100 милиона долара, за да стимулира създателите да правят видеоклипове с малки размери в опит да задържи отлива на таланти към TikTok. Новият план за споделяне на приходите има за цел да даде допълнителна мотивация на влогърите и е нещо, което TikTok все още не може да постигне.

Под заплаха ли е рекламната хегемония на Google и Facebook?Тъй като икономиката на Китай се забавя, а Западът се плъзга към рецесия, компаниите навсякъде свиват бюджетите си за маркетинг

YouTube споделя по-малък дял от продажбите със създателите на Shorts, за да компенсира значителната си инвестиция в разработването на функцията, обясни вицепрезидентът на компанията Тара Уолпърт Леви.

Google генерира 14.2 милиарда долара от продажби на реклами в YouTube през първата половина на тази година, което е с 9% повече от същия период на 2021 г.

През второто тримесечие на тази година обаче темповете на растеж бяха най-бавните, откакто стартира оповестяването на тези данни преди три години. Една от причините за това са глобалните икономически условия, но, според финансовите анализатори, засилената конкуренция от страна на TikTok също е фактор.