Антитръстовият регулатор на Южна Корея обяви, че ще наложи обща глоба в размер на 42,3 млрд. вона (33,48 млн. долара) на три германски автомобилни компании.

Обвиненията са, че те са направили "сговор за ограничаване на достъпа до технологията за намаляване на емисиите при дизеловите им автомобили", съобщава Reuters.

Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen и Audi са сключили тайно споразумение, което е навредило на конкуренцията в сектора и е ограничило избора на потребителите, се казва в изявление на Корейската комисия за справедлива търговия (KFTC).

В резултат на това, посочват от информационната агенция, на Mercedes-Benz е наложена глоба в размер на 20,7 млрд. вона, на BMW - 15,7 млрд. вона, а на Audi - 6 млрд. вона. Volkswagen не е глобена, тъй като не е реализирал приходи от споразумението.

В коментар на ситуацията, от Mercedes-Benz обявиха, че са оказали пълно сътрудничество на KFTC и "няма да се наложи да плаща никаква глоба", позовавайки се на резултата от подобна проверка на Европейската комисия.

Китайски конкурент на Tesla атакува европейския пазарКомпаниите вече се състезават в Китай, но в Европа в надпреварата участват и някои от най-големите в сектора
"Случаят е свързан със същия набор от факти, който е бил предмет на предишно производство на Европейската комисия, в края на което Mercedes-Benz не е трябвало да плаща глоба", каза говорител на автомобилния производител, цитиран от Reuters, и добавя:

"В нито един момент от разследването не е доказано споразумение или обмен на информация относно цени, обеми или разпределение на пазара".

От корейския регулатор отказват официален коментар по позицията на Mercedes-Benz, а от BMW, Volkswagen и Audi запазват мълчание като цяло.

Миналата година Mercedes-Benz и корейското му подразделение бяха глобени с 20,2 млрд. вона за фалшива реклама, свързана с емисиите на дизеловите автомобили, припомня още изданието.

През 2021 г. Европейската комисия на свой ред глоби Volkswagen и BMW с общо 875 млн. евро за "сговор с цел ограничаване на използването на разработената от тях технология за намаляване на емисиите".

Mercedes-Benz, тогава Daimler, също е посочена като част от картела, но не е била глобена, тъй като именно водещият германски производител е разкрил съществуването му.