„Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българин?“, пита рекламата на австралийската марка за ризи Herringbone. Тя спечели сребърен медал в категорията „Преса“ на фестивала Cannes Lions.

Криейтивът е дело на австралийския клон на агенцията M&S Saatchi, създадена през 1995 г от братята Морис и Чарлз Сачи. Текстът към печатната визия на Herringbone гласи:

"Ризите, шити на ръка, са толкова добри, колкото ръцете, които ги шият. Ето защо точно Хенри Бувоа е нашият главен шивач. С обиколка на ръката 6 см, само тя е подходяща да ушие риза с не по-малко от 11 347 шева, които свързват нейните 19 части.

Хенри е от Франция, нация с малки и фини ръце. Известни са с изтънчените дейности като гравиране и свирене на флейта. Тази генетична предпоставка показва защо французите са прочути със създаването на фини модни облекла, а не например със зидарска дейност.

Ето защо българите не са известни със своите шивашки умения, тъй като пръстите има са дебели като салам. Никога не купувайте риза, шита от българин. За най-фини детайли винаги купувайте ризи, правени от шивачи с малки ръце. На света няма шивач с по-малки ръце от нашия Хенри".

Кампанията има и 3-минутен телевизионен клип вариант, в който обаче не се споменава и дума за "бездарието" на българина, а се показва житейската история на шивача с миниатюрни ръце Хенри, подчертава class.

Източник:БГНЕС