Дигиталната банка N26 навлиза в сферата на застраховането

564
Дигиталната банка N26 навлиза в сферата на застраховането

© Pixabay.com

Германската дигитална банка N26 навлиза в сферата на застраховането.

Базираната в Берлин финтек компания обяви днес, че пуска застрахователни полици за смартфони в партньорство с местния стартъп Simplesurance.

Застраховките започват от около 6 евро на месец, въз основа на първоначалната стойност на телефона на клиента. Потребителите ще могат да си купуват застрахователно покритие, да управляват своите планове и да предявяват искове за нещаq като повреда от вода или кражба.


“Когато става въпрос за страховане днес, на клиентите все още им се налага да се занимават със сложни и остарели процеси и бумащина,” казва Валентин Щалф, единият от главните изпълнителни директори на N26 и основател на компанията.

Засега услугата ще бъде налична само в Германия. N26, която е непублична компания и се оценява на 3.5 млрд. долара, обаче обяви, че планира да пусне продукта в още страни в Европа и да разшири покритието на застраховките до домове, пътувания и животозастрахователни полици.

Основаната през 2013 г. N26 е една от най-големите “необанки,” в Европа, които се опитват да разчупят традиционния модел на банкиране само с банкови сметки през приложения. Нейни конкуренти са компании, като Chime, Revolut и Monzo.

Въпреки че N26 вече има платени абонаментни сметки, които обединяват застраховка за пътувания и смартфони, това е първият случай, в който компанията предлага подобен продукт на всички свои потребители и отправя предизвикателство към установените играчи на пазара, като Allianz и Axa.

Това може да осигури на губещата компания нов начин да генерира приходи от своите потребители. От N26 казват, че ще получават малък дял от всеки клиент, който бъде насочен към застрахователните й партньори. Миналата година компанията отчете 110 млн. евро загуба, след като през 2019 г. обяви отрицателен резултат в размер на 165 млн. евро.

Максимилиан Тайентал, който ръководи N26, заедно с Щалф, заяви пред CNBC през януари, че компанията обмисля да осъществи първото си придобиване, в опит да разшири услугите си, които да включват и инвестиции.

Навлизането на N26 на застрахователния пазар идва в период, в който инвеститорите наливат стотици милиони долари в дигитални застрахователни компании. Британският онлайн застраховател Zego наскоро набра 150 млн. долара при пазарна капитализация от 1.1 млрд. долара, докато германската Wefox иска да набере 250 млн. долара инвестиция при пазарна оценка 2 млрд. долара.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg