Стартъп компанията Ethos, която твърди, че може да обработва за минути заявления за застраховка Живот, е набрала 35 млн. долара в кръг за финансиране предвождан от Accel и подкрепен от подразделението за рисков капитал на Google.

Средствата увеличават общото финансиране, набрано в базираната в Сан Франциско компания, до над 46 млн. долара, а според CNBC компанията вече се оценява на над 100 млн. долара.

Според сделката, която е вторият голям кръг за набиране на средства за Ethos, Нейт Нипарко, партньор в Accel ще се присъедини към борда на директорите на компанията, докато Тайсън Кларк, партньор в Google Ventures ще стана консултант на борда на директорите.

Настоящите акционери Sequoia Capital и Arrive, инвестиционното подразделение на компанията на рапъра Джей Зи Roc Nation, също са участвали в кръга.

"Застрахователният сектор е индустрия на стойност 1 трлн. долара, която все още зависи от химикалката и листа хартия, нахалните брокери, посещенията в лекарските кабинети и т.н., поради което ние смятаме, че има огромна възможност за опростяване на процеса, посредством технологиите и точно това прави Ethos," казва Нипарко от Accel пред CNBC.

Той посочи и други инвестициии на компанията в стартъпи от застрахователния сектор като Shift Technology, която използва изкуствен интелект, за да засича лъжливи застрахователни искове и The Zebra, пазар за автомобилни застраховки.

"Смятаме, че Ethos е първият играч на животозастрахователния пазар, които ще промени начина, по който американците купуват полици и контактуват със своя застраховател," добавя Нипарко.

Ethos, която използва анализ на данни, за да прогнозира продължителността на живота на човек, твърди, че може да съкрати времето, което обикновено отнема кандидатстването за застраховка Живот, от 10 седмици на едва 10 минути и че застрахователните искове се изплащат в "рамките на седмици." Компанията също така твърди, че над 99% от нейните клиенти нямат нужда от медицински преглед или кръвен тест, за да се сдобият с полица.

Компанията предлага животозастрахователно покритие с продължителност между 10 и 30 години. Според Ethos този модел е насочен към хора, които са „в разцвета“ на силите си и не се замислят толкова да кандидатстват за застраховка Живот.

Компанията си партнира със застрахователите Assurity Life Insurance Company и Munich Re, за да предлага застрахователни продукти на клиентите си.

Ethos е относително непознато име в Силициевата долина, но вече е привлякла вниманието на известни инвеститори. Само преди четири месеца, компанията набра 11.5 млн. долара в първия си кръг за набиране на средства, който бе оглавен от Sequoia Capital. Тогава в кръга с включиха още компанията на Робърт Дауни-младши Downey Ventures и тази на Уил Смит - Smith Family Circle.

Ethos твърди, че отчита "стабилен растеж" през тази година, с над 400% скок в приходите, клиентите и заявленията само през последните четири месеца.