Подразделението за лизинговане на самолети на American International Group (AIG) е сключило споразумение за продажбата на 53 пътнически самолета на австралийската Macquarie Group, за да набере 2 млрд. долара, информира CNBC.

International Lease Finance Corp (ILFC), която е основен клиент на Boeing и Airbus, обяви днес, че продава самолетите под отчетната им стойност от 2.3 млрд. долара. Сделката идва след неуспешните усилия на AIG да продаде подразделението ILFC.

Сделката ще позволи на Macquarie Group да разполага със 186 самолета, което ще накара инвеститорите да предположат, че компанията ще се опита да разшири още дейността си и да извлече печалби от бързо нарастващия въздушен пазар в Азиатско-тихоокеанския регион.

AIG, която трябва да върне средствата на данъкоплатците, след като спасяването й струваше 182.3 млрд. долара, обяви миналия месец, че се опитва продаде самолети за до 3.5 млрд. долара.

AIG се опита да продаде цялото подразделение ILFC но огромните му задължения и трудностите при обслужването провалиха сключването на сделка.

Като част от AIG години наред ILFC се радва на лесен достъп до кредитиране, който обаче спира, след като компанията майка почти фалира през септември 2008 г.

Сделката ще увеличи портфейла от самолети на Macquarie с 40%, но инвестиционната банка остава далеч от големите играчи в сектора доминиран от ILFC и GE Commercial Aviation, която принадлежи на General Electric.

Сделката между Macquarie и ILFC включва нови самолети отдадени на лизинг на 35 авиокомпании в 27 страни. Средната възраст на самолетите е по-малка от четири, а средната продължителност на оставащата част по лизинговите договори е над пет години.

От 53-те самолета Macquarie ще закупи директно 47 за 1.67 млрд. долара в брой и ще прехвърли правата за закупуването на останалите шест на дъщерната си компания Macquarie AirFinance Ltd.