Allianz SE е взела решение да се оттегли от втория по големина животозастрахователен пазар в света - японския, в опит да се фокусира върху по-печеливши локации, съобщи International Insurance News.

От 1 януари 2012 г. европейският застраховател ще спре да продава нови полици Живот в Япония и ще се фокусира само върху управлението на съществуващите застрахователни договори в страната. В свое изявление застрахователят уверява всички клиенти, че условията в полиците ще останат изцяло в сила до изтичане на сроковете им.

Allianz бе в самото начало на животозастрахователната си дейност в Япония - компанията започна да продава полици преди по-малко от четири години. Местното подразделение Allianz Life Insurance Japan Ltd (Allianz Life Japan) получи лиценз за дейност на 7 март 2008 г., при положение че Аllianz е първият европейски застраховател с лиценз за общото застраховане в Япония от 1990 г.

Според последните данни Allianz Life Japan е сключило 17 000 нови полици през изминалата 2010 г., генерирайки премии от 1.65 млрд. щатски долара. Към август компанията има 233 служители, 35 000 действащи застрахователни договора и активи на стойност 2.97 млрд. щатски долара.

Решението на Allianz за отдръпване от японския животозастрахователен пазар обаче идва на фона на голям спад в продажбите от началото на текущата финансова година в Япония, заради продължителен спад на фондовия пазар и упорито ниски лихвени проценти.

Друг фактор за решението е постоянно увеличаващият се брой претенции, в резултат на унищожителното земетресение и предизвиканите от него цунами през март тази година. Японските животозастрахователи са платили обезщетения за над 1.63 млрд. щатски долара заради бедствието, в това число 1.25 млрд. долара - по застраховки Живот и още 380 млн. долара обезщетения за злополука. Обезщетенията за злополука поначало не покрива травми в резултат на земетресения. Японската асоциация за животозастраховане обаче заяви, че нейнете членове са постигнали съгласие да изплатят обезщетения, без да прилагат юридическите ограничения по отношение на това невиждано досега събитие.

Оттеглянето от непечелившия японски животозастрахователен пазар ще позволи на Allianz да рационализира действията си за създаване на буфер срещу кризата в Еврозоната и подготовката за Solvency II. Германският застрахователен гигант също така има апетит за инвестиции в нововъзникващите пазари, с които да компенсира перспективите за застой в развитите икономики. Allianz Group вече установи присъствие в няколко ключови нови пазара в Азия чрез джойнт венчъри, в това число Bajaj Allianz в Индия, Allianz China Life в Китай, PT Asuransi Allianz Utama в Индонезия, Ayudhya Allianz в Тайланд и Allianz Lanka в Шри Ланка.