Бъфет навлиза скромно на индийския застрахователен пазар

1492
Бъфет навлиза скромно на индийския застрахователен пазар

Навлизането на Уорън Бъфет на индийския застрахователен пазар няма да стане посредством някакво голямо изкупуване на местна компания или посредством закупуването на стратегически дял в непублична компания.

Компанията на Бъфет Berkshire Hathaway скромно стъпва на индийския застрахователен пазар чрез корпоративна агенция.

Berkshire Hathaway ще основе свое подразделение в Индия, което ще придобие лиценз за корпоративна агенция от местния застрахователен регулаторен орган (Irda), с който ще може да продава автомобилни застрахователни полици на Bajaj Allianz General Insurance. Подразделението ще продава автозастраховане по интернет и ще инвестира близо 500 млн. рупии (10.94 млн. долара), за да създаде своя помощна структура, в това число и кол център.

Решението за създаването на корпоративна агенция е на Аджит Джейн, който оглавява презастрахователната дейност на Berkshire Hathaway и е смятан за един от вероятните наследници на поста на Уорън Бъфет. Джейн редовно посещава Индия, а неговата компанията сключва презстрахователни договори с индийски компании от години. Въпреки че самата Berkshire е презастрахователна компания, тя има значителни дялове и в директното застраховане.

Щатската застрахователна компания Geico е 100% собственост на Berkshire Hathaway. Geico специализира в продажбата на застраховки по интернет или по телефона. По този начин компанията успява да спести значителни разходи, което от своя страна й дава възможност да предоставя на клиентите отстъпки.

Berkshire използва този модел, защото ограниченията за преки чуждестранни инвестиции във всички останали застрахователни дейности ги правят непривлекателни за щатския гигант. Независимо дали става въпрос за общо застраховане, животозастраховане или дори брокерска дейност, настоящите ограничения не позволяват на чужди инвеститори да притежават повече от 26-процентен дял в компанията.

Корпоративната агенция обаче е изключение. Съгласно настоящите правила, всяка компания, включително чуждестранна банка или чужда финансова компания може да стане застрахователен агент като придобие корпоративен лиценз.

Корпоративната агенция си има и своите ограничения. Например всеки служител, който продава застраховки в корпоративна агенция, трябва да премине през обучение. Агенция също така може да продава продуктите само на една компания.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg