Днес лепят последните стикери за Каско

1955
Днес лепят последните стикери за Каско

Днес, 7 октомври е последният ден, в който ще бъдат лепени стикери за наличие на сключена застраховка Каско. От утре 8 октомври влизат в сила промените в Кодекса за застраховане, с които се забранява поставянето на знаци, белези или други индикации на видимо място върху моторните превозни средства, които пряко или косвено указват наличието на сключен застрахователен договор в връзка с това МПС. Забранява се на застарохавелните компании и да изискват от клиентите си да маркират своите автомобили, за да направят застраховка Каско.

Колите, на които бъдат залепени стикери утре ще могат да се движат с дях до 7 октомври 2012 г. Всеки шофьор със стикер за наличие на Каско след тази дата може да отнесе 50 лв. глоба. А ако някой застраховател наруши забраните, ще понесе санкция от 30 000 до 60 000 лева, а при повторно нарушение - от 60 000 до 120 000 лева.

Всички застрахователи ще спазят закона

Всички застрахователи са привели общите си условия с промените в Кодекса, показа проверка на Insurance.bg.

„Комисията за финансов надзор изрично поиска от застрахователите да и бъдат предоставени новите общи условия по Каско, така че законът ще бъде спазен стриктно", каза Николай Генчев, председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на Уника.

От 5 октомври в Армеец влязоха в сила новите общи условия, които са изцяло съобразени с изискванията на закона", уточни Цветанка Крумова, изпълнителен директор на Армеец. Огледът на автомобилите и тяхното заснемане остават като неотменна част от този вид застраховане, обясни тя.

„До седми ще маркираме, а след това ще действа само информационна система, в която ще се съхраняват снимките от огледите", каза Петрозар Петков, председател на съвета на директорите и изпълнителен директор на Бул Инс.

Забраната влиза в сила от осми, ДЗИ е привело общите условия с новите изисквания, така че няма да слагаме никакви индикации, потвърди и Недялко Чандъров, главен изпълнителен директор на ДЗИ.

Булстрад и Български имоти и досега не са държали на тази практика кой знае колко, така че с отовност ще я преустановят, коментира и Румен Янчев, изпълнителен директор и председател на УС на Булстрад Виена Иншурънс Груп.

Доброволното пасивно маркиране остава

Застрахователите не могат да обвързват Каското с маркирането и да задължават клиентите си да маркират. Законът обаче не забранява микрогравирането по принцип. Затова, който пожелае може да ходи, да маркира колата си, където и по какъвто начин пожелае, без страх от глоба. Това обаче по никакъв начин не бива да указва наличието на застраховка.

Целта на забраните е да се направят автомобилите неразпознаваеми по отношение на това дали са застраховани с Каско и при коя компания. Причина за промените станаха обвиненията от страна на властта, че има застрахователни компании, които работят съвместно с автокрадци, които крадат само коли на техни конкуренти, а маркировката се използва, за да показва на кои коли да не се посяга. От управлението очакват кражбите на коли да намалеят с отпадането на възможността за маркиране.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Едно от най-добрите депозитни предложение за парите ви

Депозитът „Всичко е точно“ е специално за вас