Един утвърден застрахователен продукт

1042
Един утвърден застрахователен продукт

Българското застраховане страда от много обстоятелства. Недостатъчна платежоспособност, натрупан негативен имидж от времената на силовите застрахователи и недостатъчна застрахователна култура са нещата, от които най-често се жалват компаниите.

Една застраховка обаче доказва, че ако хората са убедени в нуждата от даден продукт, то лесно може да се преодолеят първите две пречки. Колкото до културата и до постигането на въпросната убеденост – никой не е забранил на застрахователите да влияят върху това посредством маркетинга си. Вместо да спорим дали рекламата, връзките с обществеността и другите прийоми са достатъчно могъщи ни се ще да се върнем на въпросната застраховка.

В последната приключила анкета на Insurance.bg запитахме читателите кога има смисъл да се прави туристическа застраховка, или така наречената „Помощ при пътуване“. Допитването събра 245 отговора, 193 от които бяха „Винаги“.

Никога до сега не сме получавали подобно разпределение на гласовете в анкета. 78.78% или почти всеки осми смята, че застраховка трябва да се направи. независимо от дестинацията, срока или причините за пътуването. Трябва да отчетем малкото количество пари, които е нужно да задели човек за такава полица. В този контекст резултатите отново доказват колко значим фактор е платежоспособността. Не бива обаче да пренебрегваме желанието на потребителя да спести всяка стотинка, защитаваща го от някаква хипотетична опасност.

Когато става въпрос за туристическата застраховка, точно тази склонност е силно преодоляна.

Общо 33 или 13.47% от гласувалите смятат, че можем да си спестим полицата при едни или други обстоятелства. От тях най-много са тези, които считат, че европейската здравна карта обезсмисля застраховката. 6.12% (15 гласа) са склонни да пренебрегнат другите рискове, от които ни защитава полицата, а при здравни проблеми да разчитат на здравните си осигуровки и извън границите на България.

Други 8 от читателите (3.27%) пък намират спокойствие в близките дестинации. Те не биха си направили застраховка, ако пътуват в рамките на нашия регион, явно считайки, че заплахите са пренебрежими, щом можеш лесно да стъпиш на родна почва.

Само 5 от отговорилите (2.04%) пък не намират основание да се сключва застраховка, ако не се пътува за повече от 3 дни. Вероятността да ти се случи нещо, за което да не можеш да изчакаш връщането си тук е наистина достатъчно малка, но пък и цената на полицата е пряко пропорционална на дните на престоя.

Други 5 пък са склонни изцяло да игнорират рисковете, освен при един случай – ако при пътуването се упражнява спорт. По-високият риск, както и високите разноски, с които са свързани някои спортове е единственото, което успява да притесни този малък дял от респондентите.

Тоталното отрицание на нуждата от подобен продукт естествено е налице сред част от хората. От гласувалите в тази анкета 19 или 7.76% са тези, които смятат, че никога не е оправдано да се сключва тази полица. Ако нещата стояха така и при останалите продукти, едва ли щеше да се говори за негативен имидж и слаба застрахователна култура.

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Mahshid
# 0
12:10 | 3 October 2012
Home run! Great slugging with that asnewr!
E
# 1
16:09 | 4 September 2012
"78.78% или почти всеки осми смята.." 78.78% означава близо 8 от всеки 10, а не почти всеки осми!!! - обикновени дроби, 5-ти клас
E
# 2
16:09 | 4 September 2012
"78.78% или почти всеки осми смята.." 78.78% означава близо 8 от всеки 10, а не почти всеки осми!!! - обикновени дроби, 5-ти клас
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg