От 1 януари 2012 г. Eureko променя името си на ACHMEA, съобщиха от компанията собственик на Интерамерикан България.

Тази промяна е логична стъпка в процеса на намаляване на сложната организационна структура на групата и броя юридически лица в нея. Промяната по никакъв начин няма да се отрази на международната стратегия на групата. Използването на марката ACHMEA ще допринесе групата и компаниите в нея да се превърнат в „застрахователя, на когото клиентите имат най-голямо доверие", се казва в съобщение на компанията.

Промяната на името включва и компаниите от групата, опериращи в Европа. Тя няма да се отрази на международната стратегия на групата, насочена към използването на основните й компетенции. Силата на марката ACHMEA ще спомогне за създаването на финансова група, с ясна европейска политика на утвърждаване.

На практика, името Eureko ще изчезне от логата на Friends First в Ирландия, Interamerican в Гърция, Oranta в Русия, Union в Словакия и Slovakia и Interamerican в България. Eureko остава местна марка за Eureko Sigorta в Турция и Eureko в Румъния.

„Групата постигна добри резултати за първите шест месеца на 2011 г. Всички линии на бизнес-Общо и животозастраховане, здравно осигуряване и банкиране допринесоха за отличните резултати, независимо от предизвикателствата на пазара", казва Вилем ван Дюин, председател на Изпълнителния борд на Еureko. "Тъй като финансовите пазари продължават да са нестабилни, ние доказахме, че можем да сме гъвкави благодарение на нискорисковия профил на инвестиционното си портфолио и силната ни финансова позиция. А избрахме да сменим името си на ACHMEA от 1 януари 2012 г., за да подсилим кооперативната си идентичност. Един от основните приоритети на Изпълнителния борд на групата, е осигуряването на успеха на програмата за намаляването на разходите. Независимо от предизвикателствата, оставаме обвързани с целите, към които се стремим", допълва Дюин

Eureko обяви резултатите си за първото шестмесечие на 2011 година, тази сутрин. Печалбата на групата преди облагане с данъци е нарастнала с 27% до 201 милиона евро, а нетната печалба е в размер на 180 млн. евро.

Платежоспособността на групата е нараснала до 224%. Премийният приход е нараснал с 2% - до 11 млрд. евро.