Международна застрахователна група Groupama днес обявява Groupama Застраховане и Groupama Животозастраховане на българския пазар, като резултат от придобиването на застрахователна и животозастрахователна компании ДСК Гаранция и тяхното интегриране в структурите на Групата.

Новосъздадените компании ще имат възможността да се възползват от познанията и опита, които вече са придобити от Groupama в другите 13 страни, където френската компания развива своята дейност и следва амбицията да стане значим играч както в сферата на общото застраховане, така и в животозастраховането.

Groupama ще се фокусира в инвестиции в търговската мрежа и обновяване на продуктовото си портфолио през 2010, с цел да постигне динамично нарастване на пазарния дял, запазвайки дългосрочни партньорски отношения с Банка ДСК.

Българският пазар предлага голям потенциал за растеж на застрахователния сектор предвид сравнително ниските нива на пазарно проникване. Официалните данни сочат, че степента на проникване на пазара при общото застраховане за 2008 е 2.4% от брутния вътрешен продукт при общото застраховане и 0.4% при животозастраховането (за сравнение във Франция тези цифри са 6.2% при животозастраховането и 3% при общото застраховане.

Стратегията на Groupama в България се основава на подобрение на съществуващите продукти в областта животозастраховането и на общото застраховане, както и на въвеждане на нови продукти, които да съчетават международния опит на Групата с потребностите на местния пазар. Ключови продуктови сегменти на пазарен ръст са Каско, отговорности, карго, земеделие, както и класически и структурирани застрахователно-инвестиционни продукти.

Бизнес моделът на компанията включва разширяване и въвеждане на услуги, съгласно с бизнес линията на Групата, основана върху грижата за клиента, инвестиции в човешкия потенциал, като основа за дългосрочния успех на компанията, както и оптимизация на бизнес системите за постигане на максимална ефективност и резултати.

"На местния пазар компанията има стратегическо споразумение с Банка ДСК за разпространение на застрахователни продукти, като към днешна дата точките на продажби в клоновете на банката са 30", каза Огнян Йорданов, главен изпълнителен директор на Groupama Застраховане.

„До 2010 г. банковите точки на продажби ще достигнат 100, а до едновременно с това ще продължи и развитието на агентските ни офиси, като до 2012 г. се предвижда те да са 35 на брой, заяви още Йорданов.

„Смятаме, че пазарът на Автокаско е един от тези, с голям потенциал за развитие в следващите години", обясни Йорданов.

Директорът на операции в групата за ЦИЕ Ерик Наджи заяви, че освен тази застраховка компанията ще подобри съществуващите продукти и ще предложи нови на пазара.

„Групата ни вече присъства във Великобритания, Испания, Португалия, Италия, Словакия, Унгария, Румъния, Гърция, Турция, Китай и Виетнам. За 2008 г. приходите на групата са 16.2 млрд. евро, а оперативната печалба - 661 млн. евро.

На снимката: Огнян Йорданов и Ерик Наджи