Задължението за застрахователите да спрат да издават хартиени полици за Гражданска отговорност след 18 юни ще бъде регламентирано с промени в Наредба № 24 на Комисията за финансов надзор за изграждането и поддържането на Единната информационна система за оценка, управление и контрол на риска (ЕИСОУКР).

На днешното си заседание надзорът е приел на първо четене промените в норматива. Проектът вече е публикуван на сайта на КФН и ще бъде изпратен за съгласуване на Асоциацията на българските застрахователи и Гаранционния фонд.

Срокът 18 юли, след който да се издават само електронни полици, сега е само договорка между КФН, ГФ и застрахователните компании. Записването му в наредбата ще създаде реално задължение за застрахователите да премахнат кочаните.

Други текстовете на наредбата също ще претърпят и редакции. Отпада например необходимостта от изготвяне на отделни технически задания от самите застрахователи, тъй като е възприет подхода за единна информационна система на Гаранционния фонд, която непосредствено обхваща и самите застрахователи и застрахователни посредници.

Към момента информационната система е завършена, осигурен е необходимия достъп на застрахователите и застрахователните посредници за издаване на полиците от системата и се извършва тестване на нейното функциониране в реални условия. На практика проектът е реализиран и информационната система функционира ефективно, поради което се правят настоящите предложения за промени в наредбата, с които се отчита постигнатият напредък и се определя крайният срок от който да започне издаването на полици - единствено и само чрез информационните системи на застрахователите, се казва в мотивите към проекта.