Отива ли в историята лоялността към определена марка коли?

2117
Отива ли в историята лоялността към определена марка коли?

Да останем ли верни на автомобилната марка, за която като малки сме мечтали, а после с години сме притежавали или пък по-добре да хвърляме по някое окото и на другите оферти? На този привидно еретичен за британците въпрос се опитва да отговори порталът Confused.com.

Някои няма да си го признаят, но повечето от нас изпитват лоялност към различни марки в една или друга степен. Може би смятате, че истинските телефони се произвеждат от Nokia,а Samsung бихте купили само за играчка на детето си. Или когато ви се скъсат маратонките отивате директно в магазина на Adidas, демонстративно отвръщайки глава от футуристичната оранжево-сива витрина на Nike.

Така е и с колите. Синът на съседа ви преди години е заменил стария си VW Golf 2 за VW Golf 3, а сега вече се оглежда за... VW Gof 4. Кумът ви пък от третата чашка започва да обяснава, че не признава друга кола освен Mercedes.

Любовната ни афера с колите

Има много фактори за такова поведение.

Хубавите спомени определено работят в тая посока. А ако наистина сте доволен от сегашния автомобил, то каква е логиката да сменяте марката.

Може би от години да сте на „ти“ с фирмения сервиз или знаете точно от къде да поръчате каквато и да било резервна част. Жената на другият ви съсед пък работи от 15 години в представителството на Toyota, нали не очаквате да си купи пикап Nissan?

Вземе ли пък някой да преследва даден имидж, нещата са си предрешени.

24-годишното попълнение в маркетинговия отдел отброява дните до момента, в който ще може да си вземе на лизинг мечтания Mini Cooper– финален щрих към образа на готин, активен и модерен градски тип. Покривът му определено ще е в британското знаме, а и номерът на новата кола ще започва със СА, а не с Х.

Всичко това е съвсем разбираемо, но в днешно време нещата се изменят с непозната за историята скорост. В един момент може да се окаже, че част от основанията ни да бъдем лоялни към дадена марка просто са изчезнали.

"Няма нищо лошо в самата лоялност към бранда. Но е важно да сте наясно, че и автомобилите марки се променят с течение на времето", казва Ашли Уилсън, собственик на консултантска компания за избор на автомобил.

„BMW например е много различно днес, от това, което беше преди 20 години. На BMW-тата преди се гледаше, като на бързи и спортни коли, докато сега са далеч по-практични и комфортни. Все още са голяма марка, но ми се струва, че са загубили част от индивидуалността си“, допълва Уилсън.

Друг пример според нея е Шкода, която преди години се е възприемала като производител на евтини но надеждни коли. Сега обаче тя е част от Volksvagen и е навлязла в сегмента на висококачествените автомобили.

'Чистокръвни"автомобили

Друг важно нещо, което трябва да се има предвид е, че колите не са така „чистокръвни“ в днешно време.

Разработването на нова кола е много скъп процес. В стремежа към икономии, автопроизводителите стигнаха до там, че започнаха да работят заедно с враговете в началните стадии на конструирането. Едва когато завършат базовия модел, всеки от тях продължават със собствените си доработки, за да стигне до специфичен за съответния бранд автомобил.

Именно по този начин са разработени Citroen C1, Peugeot 107 и Toyota Aygo например.

Държа на британското?

Има си хора, които са безкрайно последователни и педантични по отношение на стила си. Добре, да оставим настрана британския флаг върху покрива, но минито си е една истинска британска икона. Това дори е нищо. Момчето от маркетинга знае дори какъв автомобил ще кара след 20 години. Jaguar разбира се. И може би ще ходи на лов за летящ дивеч с Land Rover. Вижте, ако не я разбирате тази работа с британските икони и стил, няма какво да ви се обяснява... Чакайте, британски ли казах. Да може би голяма част от тези две марки се произвеждат във Великобритания, но... просто вече не са британски. Това как ще изглежда новата модификация на Mini ще го решат група немски инженери и икономисти и точка.

Направете осъзнат избор

Трудно се разрушават старите нагласи и стереотипи. Ако някой ден обаче решите все пак да направите известно проучване на повече от една марка автомобили, преди да изберете новата си кола, то това ще е най-добрата стратегия, според Confused.com.

Хвърлете поглед на последните авторевюта. Разпитвайте нашироко своите приятели, близки, монтьори и дори шофьори на такси. Може би ще се изненадате много от надеждността и възможностите на марки, които сте били склонни напълно да пренебрегнете.

Накрая – направете пробно каране. Някой ден може би ще подкарате към къщи кола, каквато въобще не сте предполагали, че ще имате, но с пълното съзнание, че сте направили перфектния избор.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Bogey
# 0
13:02 | 20 February 2013
Досега като марка за техника съм признал единствено Samsung... допитвал съм се нарочно до приятели и познати за да разбера как са техните уреди от различните марки и излиза че можеби единствено при мен с Samsung всичко си е здраво.Казвам го от личен опит,а не да си измислям.Подобно е и при колите,но там вече немога да кажа че е от личен опит,а чрез допитване и четене в Интернет.Тук съм малко двуличен,защото любимата ми кола откакто се помня беше McLaren F1/F1 gt-r,а любимата ми марка е the best or nothing... Mercedes,поради факта че McLaren ми е любимата ми кола от толкова много време за мен означава че май-вероятно ще си и остане такава,единствено можеби бих я сменил с някой модел на Mercedes разбирасе :) .Накрая дължа да отбележа че нито Samsung нито Mercedes преди ми харесваха,дори се ебавах с MB ,но след разучаване насам,натам нещата се промениха коренно различно и сега никога не бих си купил техника на друга марка освен Samsung и друга кола освен Mercedes,разбирасе ако имам парите за тази цел...а пък ако някой ден(дано)стана Милионер ,някъде по улиците на България ще лети McLaren а в един хангар ще съм наредил почти всички модели на Mercedes а в къщата ми ще бъде като в изложение на Samsung :)
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 677.650 1.09%
  • BGREIT 114.060 0.24%
  • BGTR30 544.610 0.64%
  • BGBX40 130.040 0.86%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.2002 1.2003
  • GBP/USD 1.3565 1.3566
  • USD/JPY 111.4350 111.4470
  • USD/CHF 0.9617 0.9619
  • USD/CAD 1.2266 1.2267
  • AUD/USD 0.8075 0.8077
  • USD/BGN 1.6294 1.6297
Ask Bid
  • DOW JONES 22395.43 22399.43
  • S&P500 2507.93 2508.43
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5240.34 5242.34
  • DAX 12569.26 12571.26
  • FTSE 100 7265.76 7267.26
  • ПЕТРОЛ 50.80 50.85
  • ЗЛАТО 1312.44 1312.94
  • СРЕБРО 17.30 17.33

Видео