Само две застрахователни търговски марки намериха място в класацията на Interbrand за стоте най-скъпи бранда за 2011 г.

Френската компания AXA зае 53-то място в подреждането, след като за втора поредна година брандът й бе оценен на 6.694 млрд. щатски долара. Въпреки че няма изменение в оценката обаче, в класацията той се е изкачил с три места нагоре спрямо 2010 г.

Обратен е случаят с германската Аllianz, която е запазила 67-ата си позиция, но благодарение на това, че стойността на търговската й марка се е увеличила с 9% до 5.345 млрд. щатски долара.

Като подредба, но не и като стойност, тези резултати съответстват на класацията BrandFinance Global 500 за 2011 г., но двете са твърде далеч от оценките на BRANDZ Top 100.

Двата застрахователя дори успяха да влязат в еко-класацията на 50-те „най-зелени“ световни бранда. Там Allianz заема 21-ва позиция с 54.55 точки, а AXA е на 41-во място с 48.39 точки.

Interbrand прави своята класация за 11-та поредна година, като неизменен лидер от 2001 до 2011 г. е Coca-Cola. По последни данни, най-скъпият бранд в света е със стойност 71.861 млрд. долара, което представлява повишение от 2% спрямо година по-рано.

Подредбата върви без размествания спрямо 2010 г. чак до седма позиция, където са брандове като IBM, Microsoft, Google, General Electric, Mcdonald’s и Intel.

Осмата позиция се заема от Apple с оценка от 33.49 млрд. долара, което е ръст от 58% спрямо година по-рано, когато компанията заемаше 17-та позиция.

Disney и HP попълват челните десет, изпреварили автомобилните Toyota и Mercedes, както и Cisco, Nokia и Mercedes.

В класацията има множество финансови компании и банки, но нито един друг типичен застраховател. Най-скъпата марка на компания за финансови услуги според Interbrand е American Express, която заема 23-то с оценката си от 14.572 млрд. долара.