Софиянци масово се саморазправят със скобите, поставени на неправилно паркираните им коли. Има дни с по 4-5 счупени съоръжения само в смяната на един екип, съобщи пред „Монитор” Румен Добрев, който ръководи екипите за принудително преместване на автомобилите в „Центъра на градска мобилност”.

Шофьорите вандали си мислели, че с разбиването на скобата ще отърват глобата и акта за неправилно паркиране. „Повечето от тях са афектирани и забравят, че номерата им са записани от нашите служители”, обясни обаче Добрев. Водачите, които сами свалят скобите от колите си, освен сумата от 30 лв. за разкопчаване, отнасят глоба в размер от 50 до 300 лв.

Хитри шофьори се опитват по всевъзможни начини да избегнат наказанието. Един от методите е да изпуснат гумите си и така скобите падат сами. „Преди седмица имахме един такъв изобретателен гражданин, когото хванахме в момента, в които си слагаше резервната гума”, обясни Добрев.

В гнева си някои пъхат клечки или лепило в ключалките, за да си отмъстят за скобите. „Допреди години това означаваше да счупят катинара, защо той се повреждаше. Но сега имаме специални, по-здрави ключалки”, обясни Добрев. Това затруднява служителите, защото трябва да махат клечка по клечка, пише в. Монитор.

Друг начин за отмъщение на вбесените шофьори е рязане на скоба. „Преди месеци един извади от багажника на джипа си флекс. Обясни най-спокойно, че си го купил чак от Дубай, и разразя скобата за кеф. Плати си глобата извини се и си тръгна”, обясни Добрев.

Понякога шофьорите заплашвали катаджии и общинари с уволнение или направо си късали акта пред очите им. Не били малко и случаите на насилие върху служителите. Преди месец агресивен шофьор минал през краката на контрольорка. Друг служител пък отнесъл удар с гаечен ключ по главата.

Поне веднъж в месеца изнервени шофьори чупят бариерата на някой от наказателните паркинги в София. Служителите помнят дори случай на стресиран бизнесмен, който, преминавайки през спусната преграда, счупил предното стъкло на колата, но избягал. Час по-късно, когато бил хванат пред офиса си, се извинил и обяснил, че в колата имал много важни документи.

77-годишна дама, пък застанала на входа на наказателния паркинг и два часа не искала да си премести колата. Изнервени, хората започнали да блъскат по стъклата, но бабата стоически не помръднала возилото. Накрая дошъл синът й и платил глобата, извинил се и обяснил, че майка му си е проклета по рождение.

От началото на 2012 г. до септември в столицата с паяк са вдигнати над 30 200 автомобила. „Полицаят посочва коя кола да бъде вдигната. Преди самото репатриране обаче нашият служител прави минимум 4 снимки на автомобила нарушител”, обясни Добрев. Ако по колата има някакви наранявания, те се заснемат допълнително в близък план, защото често шофьорите опитвали да излъжат, че „паякът” е виновен за чукнатия им калник.

Не били малко и случаите, в които автомобилът се закача на „паяка” и в последният момент шофьорът се шмугвал в нея и давал назад. „Един се метна от 1 и половина метра и си потроши цялата кола”, обясниха служители на репатраците.

99 от всеки 100 шофьори нарушители пишели възражения в акта си, че не са спрели неправилно. Когато видели снимките обаче, много от тях приемали наказанието.