Застрахователна празнина на стойност 10 трлн. евро

922
Застрахователна празнина на стойност 10 трлн. евро

Застрахователна пропаст в размер на 10 трлн. евро откри Swiss Rе в последния си доклад, посветен на европейското застраховане.

Колосалната сума се образува от разликата между финансовите провизии, които имат отделните хора в 14 европейски страни, и средствата, от които те биха се нуждаели, при преждевременна смърт на човека, от чито доходи се издържат.

Недозастраховаността на европейците с полици за живот е изчислена на базата на допитване до 15 хил. потребители в Австрия, Белгия, Дания, Франция, Финландия, Германия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Испания, Швеция, Швейцария и Турция, уточняват от презастрахователя.

Финансовата криза нанесе тежък удар върху доверието в държавните пенсионни системи. В същото време потребителите не осъзнават нуждата от трупането на лични финансови резерви, според анализа.

Нещо повече, хората не дори проявяват липса на склонност да закупуват застрахователни продукти по няколко конкретни причини, пише insurance.bg.

Цената – застраховките се считат за твърде скъпи

Докладът разкрива огромната нужда от финансова протекция, а животозастрахователната индустрия е в уникалната позиция да запълни тази празнина на достъпни цени за птребителите, според Swiss Re.

Основната причина за недостатъчното проникване на застраховките Живот е в това, че много потребители не могат да си ги позволят.

В същото време изследването показва, че в страните от Еврозоната, където срочните застраховки живот са сравнително добре известен продукт, потребителите са готови да платят между 22 и 30 евро на месец за животозастрахователно покритие от 100 000 евро.

Застрахователната индустрия трябва да акцентиратна това, че дори и ниското ниво на покритие е по-добре от никакво.

По-лесни за разбиране продукти

Има две неща, върху които застрахователите трябва се концентрират комплексно. Първото са формулировките на условията по договорите и подробностите около самите продукти.

Второто се отнася до самия процес на тяхното прилагане. И двете може да отблъснат клиента от евентуална продажба.

Прости и прозрачни продуки, фин процес на продажбите са ключови за успеха, се казва в доклада.

Доверието е ключово

Начинът, по който се дистрибутират продуктите, влияе силно, както на комфорта на потребителя при покупката, така и на доверието към съответния продукт.

Изненадващо, но интернет се счита за най-надеждният източник на съвети, следван от самата застрахователна компания. Банките са едва на пета позиция, което показва относителната липса на доверие, явно вследствие от финансовата криза.

Повечето потребители биха се чувствали относително или съвсем комфортно, купувайки застрахователно покритие през сайтовете за сравнения или чрез техния работодател.

Едва след това се нареждат традиционните канали за продажба като чрез независими съветниции и застрахователните служители по продажби.

Застрахователната трябва да стане първа инстанция в областите, където държавите правят икономии, заявяват още от Swiss Re.

За да постигнат това компаниите трябва да работят в унисон с държавните органи, за да образоват потребителите и да изтъкнат алтернативните начини за запълване на празнината между общественото осигуряване и потребителските нужди.

Застрахователите трябва да се насочат към разработването на продукти за запълване на вакуума. Важно е да се фокусират първо върху разбирането на потребителските нужди, а след върху това да предоставят потребителска стойност, която да съответства на цената, за да посрещнат тези нужди“, казва Брус Худкинсън, който ръководи здравното и животозастраховането за континентална Европа в Swis Re.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Angga
# 0
04:10 | 3 October 2012
Posts like this brithgen up my day. Thanks for taking the time.
noble60556
# 1
23:09 | 19 September 2012
Интернет, въпреки глобалните си измерения сама по себе си не може да бъде най-надеждният източник на съвети в животозастраховането, освен ако не цитира професионални животозастрахователни консултанти! Статистиката е доказала, че най-много договори за застраховки Живот са сключени благодарение на разговорите на клиентите с независими финансови консултанти. Техните стандарт на компетентност и и възможности да удовлетворят и най-взискателните клиентски изисквания винаги превишават значително възможностите, които отделна застрахователна компания може да предложи. Клиентите на застраховки Живот търсят решения разработени персонално за техните лични и семейни гаранции! Банките нямат правата и подготовката да предлагат истински застраховки Живот! На практика те наричат с това име застраховки Злополука, които предлагат в своя полза при отпускане на кредити, за да си гарантират вземанията при такива събития. Клиентите трябва да знаят, че банките не могат да изискват от тях да сключват застраховка, нито да определят в коя застрахователна компания да става това! Кодексът за застраховането и категоричен по въпроса - Чл. 6, ал. 1!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 668.180 0.00%
  • BGREIT 114.300 0.00%
  • BGTR30 546.260 0.00%
  • BGBX40 130.720 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1813 1.1814
  • GBP/USD 1.3118 1.3120
  • USD/JPY 113.2130 113.2250
  • USD/CHF 0.9806 0.9807
  • USD/CAD 1.2509 1.2510
  • AUD/USD 0.7845 0.7847
  • USD/BGN 1.6554 1.6557
Ask Bid
  • DOW JONES 23167.57 23171.57
  • S&P500 2562.26 2562.76
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5363.77 5365.77
  • DAX 12982.63 12984.63
  • FTSE 100 7516.67 7518.17
  • ПЕТРОЛ 51.73 51.77
  • ЗЛАТО 1282.75 1283.25
  • СРЕБРО 17.15 17.18

Видео