Банките и търговците на дребно във Великобритания подвеждат клиентите да плащат неправомерно до 1.4 млрд. паунда (2.7 млрд. долара) годишно за застраховки, които поемат вноските по техните задължения в случай на инцидент, болест или безработица, предава Bloomberg, позовавайки се на британски антимонополен орган.

Това се дължи на факта, че клиентите не са информирани, че могат да изберат други компании, които предлагат подобни застрахователни услуги.

Клиенти биват подлагани на натиск да закупят застраховката заедно със заема, който теглят, и не получават информация за цените на полиците, предлагани от конкурентите, показват резултатите от разследване на така наречената Payment Protection Insurance (PPI) застраховка, която покрива плащанията в случай на болест или безработица. Регулаторът обмисля поставянето на тавани на цените или забрана за предлагането на продукта заедно с ипотеки и кредитни карти.

Този тип застраховки, който генерира годишен приход от 5.5 млрд. паунда, бе подложен на щателна проверка от страна на финансовите власти, като HFC Bank, подразделение на HSBC Holdings, беше глобена с 1.1 млн. паунда за неправомерни съвети относно продажбите на такива полици. От 14-те милиона подобни полици, продадени във Великобритания, 90% са издадени за защита на плащанията по потребителски заеми, ипотеки и кредитни карти, според регулаторния орган.

За клиентите е скъпо да сменят компанията, която да им издаде такава полица, и е трудно да сравняват цените на полиците на различните компании, тъй като те обикновено вървят в пакет с някакъв заем, разкрива разследването. Компаниите не полагат много усилия да рекламират или да се съревновават помежду си за клиенти, според органа.

В добавка към въвеждането на таван на цените и забрана за продажбата на заем със застраховка, покриваща плащанията по него в случай на болест или безработица, допълнителните мерки, които се обмислят, включват стандартизирана информация, която компаниите трябва да предоставят в реклами и на мястото на продажбата, както и годишни отчети колко са стрували на клиентите тези застраховки.

Компаниите са продали неправилно PPI застраховки на около 2 млн. британци, обяви потребителската асоциация Which? Ltd. миналия месец. Клиентите редовно не са информирани, че застраховката, която често е под формата на еднократно плащане, е добавена към цената на заема, по който те плащат лихва. Тази лихвата обаче трябва да се плаща дълго време, след като застраховката изтече.