Когато известни личности, или просто богаташи, решат да застраховат скъпа и ексцентрична тяхна придобивка, или важни части от тялото си (практика на музиканти, а в последно време и на модели), те не могат просто да влязат в офиса на застраховател и да подпишат договор.

За тях обикновено се създава специална полица и те биват обслужвани от специален представител на фирмата. Някои известни застрахователи споделят пред Bankrate.com най-странните си случаи:

Кола, която се движи по жп релси. Тя е притежание на милиардер, който похарчил почти 7 млн. долара, за да създаде луксозен дом, движещ се върху релси. Тези, които са влизали вътре, твърдят, че е достойна за епизод в шоуто на MTV - „Cribs“.

Собственикът, всъщност, не е искал да я застрахова, но жп компаниите изискали от милиардера да може да поеме евентуални щети в размер до 100 млн. долара, тъй като той има намерение да използва колата върху съществуващата жп мрежа. В резултат се подписва полица с премия от 150 000 долара на година.

Известна личност от артистичните среди, чието име не се споменава, е поискал да застрахова очите си за 1 млн. долара. Стъпката е предприета, защото, според него, през собствените си очи той виждал „по уникален начин“, различен от всички други хора.

Според Kemmons Wilson Insurance Group при застраховките на части от тялото няма особен риск за застрахователя, защото към полицата има толкова допълнителни клаузи и изключения, че да се стигне до плащане било много трудно.

Иля Горт, датски производител на вино, наскоро застрахова носа си за 7.8 млн. долара - “в съответствие с високата цена на своя бизнес“. Той плаща 23 000 долара на година за това удоволствие.

При подписване на такива полици компанията обикновено праща клиента на обстоен уши-нос-гърло преглед, който да определи какви са възможностите на обонянието преди полицата.

Ажджела Маунт, дегустатор на вино от Великобритания, е застраховала вкуса си (включващ носа и рецепторите на езика) за 19.8 млн. долара. Годишната премия по полицата е 39 000 долара.

20-годишен модел (момичето изчислило, че й остават между 5 и 7 години активна кариера) е застраховала бедрата си за 989 000 долара – това била реалистичната сума на очакванията й за печалба от ангажименти на модел за това време. Годишната й сметка – 3 500 долара.

Когато супер моделът Хайди Клум подписала договор с Epilady, производителят по своя инициатива застраховал краката на модела.

Бейзболен отбор от САЩ пък имал желание да застрахова свой играч за целия период от няколко години и пълната сума на договора му – малко над 200 млн. долара. Собственикът на клуба не могъл да намери достатъчно пари, за да покрие цената, която застрахователят определил . Тогава няколко застрахователни компании се обединили, за да покрият иска. Цената на полицата – повече от 2% на година (повече от 2.4 млн. долара).

В началото на 90-те години южноафриканска компания застраховала принцеса Даяна за два месеца. Още по-странно е, че принцесата никога не разбрала за това. Какъв бил случая? Компанията, производителка на сапун, инвестирала около 51 000 долара в реклама, в която използвали модел, приличащ на принцеса Даяна. От фирмата обаче се притеснили, че ако нещо се случи с принцесата, ще трябва да свалят рекламата и затова решили да се подсигурят за периода на кампанията.

Полицата започвала на 53 000 долара и намалявала с всяка седмица, съобразно с парите, които оставали като инвестиция до края на кампанията.

Подобен бил и случаят със застраховка на съдия по гражданско дело в средата на 80-те години. Делото се проточило и двете страни вече били похарчили милиони долари и се страхували, че всичко ще бъде напразно, ако нещо се случи със съдията. Затова решили да го застраховат до края на делото, казват от Kemmons Wilson Insurance Group.