През последните години и с възхода на социалните медии, модните ревюта се превърнаха в синоним на спектакъл.

Да вземем например дефилетата на големите европейски марки, със сложни и скъпи декори, и специално построени шатри, които могат да поберат стотици гости и хиляди фенове, изпадащи в истерия, когато виждат любимите си знаменитости да пристигат по червения килим.

Но Ралф Лорън не искаше нищо от това за представянето на новата си есенна колекция снощи в Ню Йорк.

Вместо това дизайнерът обърна поглед към себе си, за да организира нещо особено, но не по-малко въздействащо: той покани по-малко от 100 гости в студиото си, разположено девет етажа над Медисън Авеню, пише CNN.

Публиката, включваща звезди от А листата на Холивуд като Кери Уошингтън, Джесика Частейн, Морган Спектър, беше разположена на кожени столове и наблюдаваше от скъсена дистанция модния подиум.

Шоуто в салонен стил – изградено така, че да напомня за подиума, който дизайнерът организира за първото ревю на дамски облекла през 1972 г., също в тогавашното си ателие, имаше въздействащ, но и затрогващ ефект.

"Исках нещо по-интимно", каза 84-годишният Лорън пред CNN по време на вечерята в The Polo Bar, шумния ресторант в Манхатън, който компанията му откри през 2015 г. "И винаги правя това, в което вярвам, това, което чувствам като правилно."

Супермоделът Кристи Търлингтън дефилира първа с кашмирено палто, панталони и ботуши в блед сивкав нюанс.

Тя даде тон на цветовата гама от богати неутрални цветове, които преобладаваха през цялата вечер. Всъщност за разлика от ревюто на Лорън за пролет-лято 2024 г., в есенно-зимната колекция нямаше ярки цветове - по-скоро палитрата е пречистена чрез сочни сиво-кафяви и сребристи нюанси.

В редица визии се появиха западни мотиви – от каубойски шапки до кожени якета.

Темата е актуална, в голяма степен благодарение на Бионсе и последния ѝ албум "Cowboy Carter", но Ралф Лорън отдавна е включил западната естетика в своята марка и нейното постоянно вдъхновяващо изграждане на света. (Наред с многото допирни точки на американската култура, включително и другата тема, за която се говори в момента: тенисът).

По начин, който малцина могат да направят – и който Лорън е овладял и усъвършенствал през годините, в колекцията имаше и блясък, и неутралност.

Няколко тоалета бяха изцяло с пайети, добавяйки слой вкус и луксозен блясък. Заключителната визия на модела Анок Яй събра всички акценти на ревюто: блестяща копринена рокля в златисто сиво, допълнена от каубойска шапка. На афтърпартито тя носеше същата визия, като я допълни с големи метални огърлици с кръстчета.

Сдържаните цветове на колекцията и луксозният уют – дори с малко блясък, дизайнерът обяснява така: "Исках да е просто."

В бара, където мартинито се лееше обилно, а вечерята продължи до късно, Глен Клоуз седеше от лявата страна на Лорън. Тя носеше негово сако в цвят шампанско; той беше с каубойска риза с черни и тюркоазени кръпки.

В блясъка на богатата дървена ламперия и златистата светлина, сцената за кратко се почувства като ретроспекция на едни отминали времена (никой дори не говореше по телефона).

А може би това ревю в Ню Йорк не е било снощи, а преди десетилетия?

Ето защо на въпроса какво най-много резонира с него в наши дни, Ралф Лорън отговаря с мъдростта на човек с над 50 години в модния бизнес: "безвремие".