Представителите на поколението Z са нейтив в дигиталните технологии, затова не е учудващо колко бързо възприеха изкуствения интелект.

Те вече го използват за всичко - от проучване на задачи до планиране на почивки.

Но изглежда, че правят и грешки, пише CNBC.

Шошана Дейвис, кариерен експерт от поколението Z и основател на консултантскаta компания Fairy Job Mother, смята, че нейното поколени (най-общо определяно като родените между 1996 и 2012 г.) е станало твърде зависимо от инструментите на AI като ChatGPT, когато става въпрос за генериране на мотивационни писма и кандидатстване за работа.

"Комуникирам с компании и работодатели, които наемат от 10 до 1000 представители на поколението Z годишно. И едно от основните предизвикателства, които виждам в момента, е използването на изкуствен интелект, по-специално ChatGPT, което не е ефективно.", казва Дейвис.

По думите ѝ, "работодателите получават стотици еднакви мотивационни писма дума по дума" или еднакви отговори на въпроси за кандидатстване за работа, като най-вероятно ChatGPT е в играта.

Всъщност 45% от търсещите работа са използвали изкуствен интелект, за да създадат, актуализират или подобрят автобиографията си, показва публикувано през януари проучване на Canva сред 5000 мениджъри по наемане на работа и 5000 търсещи от Великобритания, САЩ, Индия, Германия, Испания, Франция, Мексико и Бразилия.

Изглежда, че поколението Z разчита най-много на изкуствения интелект, според проучване на Grammarly, проведено през февруари сред 1002 служители и 253 бизнес лидери. 61% от представителите на Поколението Z са заявили, че не могат да си представят изпълнението на работни задачи без използването на генеративен AI, което е най-много от всички поколения.

Според Дейвис, определено трябва да "прегърнем технологиите и изкуствения интелект", но копирането на отговори от ChatGPT може да навреди на шансовете да си намерите работа.

Проучване на Resume Genius, проведено сред 625 мениджъри по наемане, установи, че повече от половината не харесват автобиографиите, генерирани от AI и биха ги сметнали за червен флаг, който намалява вероятността да наемат даден кандидат.

100 еднакви отговора

Една от причините, поради които копирането от ChatGPT е неефективен начин за използване на AI е, че чатботът невинаги предоставя надеждна информация.

Един от първоначалните проблеми с ChatGPT беше, че базата от знания беше ограничена до данни, публикувани преди септември 2021 г., съобщи разработчикът OpenAI.

"ChatGPT не е свързан с интернет и понякога може да дава неверни отговори", гласеще съобщението на уебсайта на компанията. "Той има ограничени познания за света и събитията след 2021 г. и понякога може да произвежда вредни инструкции или пристрастно съдържание."

Дейвис споделя неотдавнашна история от работодател и неин клиент, който наемал служители за позиция в областта на бранд маркетинга и задал въпрос относно любимите на кандидатите продукти, свързани с фитнеса, пуснати на пазара през последната година.

"Получили са около 100 идентични отговора, казва Дейвис. Според нея, младите хора "трябва да се образоват" как да използват ChatGPT правилно, а не само да копират отговори.

Инструмент, а не заместител

Изкуственият интелект има няколко приложения в процеса на кандидатстване за работа – от подпомагане на подготовката за интервю до проучване на компания.

"Според мен можете да използвате ChatGPT в процеса на търсене на работа, но той трябва да се използва като инструмент, а не като заместител", предупреждава Дейвис.

Мишел Рейсдорф, областен директор на компанията за набиране на персонал Robert Half, споделя подобно мнение и допълва, че изкуственият интелект е чудесен за "коригиране и подобряване на това, което сте написали, но не е универсално средство за генериране на перфектната автобиография".

"Специалистите по подбор на персонал могат да разберат дали включвате конкретни подробности от предишните си работни места или пишете с помощта на ChatGPT", допълва той.