Бившият главен изпълнителен директор и основател на Starbucks Хауърд Шулц казва, че лидерите на компанията трябва да прекарват повече време в заведенията на веригата и да се фокусират върху кафе напитките, за да обърнат слабите продажби.

В публикация в LinkedIn от уикенда Шулц казва, че много хора са се свързали с него, след като миналата седмица Starbucks отчете по-слаби от очакваното тримесечни продажби и печалби. В отговор на текста му в социалната мрежа има над 8 хиляди реакции.

Веригата съобщи, че приходите ѝ са спаднали с 2% през периода януари-март, тъй като трафикът от клиенти в заведенията ѝ по света се е забавил. Това е първият път от 2020 г., когато компанията отбеляза спад в тримесечните приходи. Starbucks също така понижи прогнозите за продажби и печалби за цялата си фискална година.

Шулц, който купува Starbucks през 1987 г. и издига бранда в глобален гигант с близо 39 000 локации по целия свят, е почетен председател на компанията от миналата есен, когато се оттегли от борда на Starbucks.

Той остава най-големият индивидуален акционер на Starbucks, притежаващ акции, които бяха оценени на 1,5 милиарда долара в края на миналата година.

През 2023 г. Шулц даде лидерския пост на Лаксман Нарасимхан, бивш изпълнителен директор на PepsiCo.

В публикацията си Шулц посочва, че висшите ръководители – включително членовете на борда – трябва да прекарват повече време в разговори с баристите в кафенетата на компанията.

„Корекцията трябва да започне у дома: операциите в САЩ са основната причина за изпадането на компанията в немилост“, казва той. „Магазините изискват маниакален фокус върху клиентското изживяване, през очите на търговеца. Отговорът не се крие в данните, а в магазините.”

Главният изпълнителен директор на Starbucks Лаксман Нарасимхан кара полудневна смяна в кафенетата на Starbucks веднъж месечно, отбелязва Fast Company.

В някои моменти от публикацията си обаче Шулц изглежда поставя под съмнение плановете на Нарасимхан за обрат.

В разговор с инвеститори миналата седмица Нарасимхан спомена няколко нови продукта, които смята, че ще привлекат повече клиенти към кафенетата по-късно тази година, сред които бабъл чайове, опции без захар и първата енергийна напитка на марката.

Шулц обаче казва, че кафето е това, което отличава Starbucks и засилва първокласното позициониране на компанията. Той смята, че стратегията и иновациите на компанията, трябва да са свързани именно с тази напитка.

Шулц също така настоява компанията трябва да актуализира своята мобилна платформа за поръчки и плащане, за да „я превърне във вдъхновяващото изживяване, за което е проектирана“.

Нарасимхан обяви миналата есен, че Starbucks ускорява въвеждането на нови дигитални функции и се опитва да персонализира изживяването на клиентите в своето приложение.