Рекламен клип, насърчаващ мъжете в Индия да помагат в домакинската работа, се превърна в най-ефективната реклама в света, показва ново проучване.

"Споделете труда" - реклама на марката препарати за пране Ariel, е удвоила продажбите - както по отношение на стойността, така и по отноешние на броя им, сочи проучването на компанията WARC. Над 1.5 милиона мъже в Индия са обещали да помагат активно с домакинската работа.

Procter and Gamble, която притежава марката Ariel, е рекламодател номер едно в света, според WARC, с пет рекламни кампании сред първите 100.

Други рекламни кампании, които попадат в челната десетка, включват реклама за абонамент за изданието The Economist на рекламната агенция Proximity London, която е донесла доходност върху инвестиция в размер на 25 към 1, както и поредица от реклами на австралийската компания за плувни басейни Narellan, която е използвала данни, за да таргетира хората в моменти, в които е най-вероятно да си купят басейн.

Това е довело да 23% ръст в продажбите. С печеливши кампании в челната десетка могат да се похвалят още Apple, Always и британската верига универсални магазини John Lewis.

От WARC са изготвили класацията, след като са анализирали над 2 000 рекламни кампании от цял свят, в партньорство с Кингс колидж Лондон.

Ето и кои са 10-те най-ефективни рекламни кампании в световен мащаб според WARC:

1. Ariel, Индия

2. Коледна реклама на John Lewis Christmas, 2012 - 2015, Великобритания

3. Double Robotics, Австралия

4. Media Markt, Германия


5. The Economist, Великобритания

Economist: Raising Eyebrows and Subscriptions from ProximityLondon on Vimeo.

6. Narellan Pools, Австралия

7. Apple, "World Gallery" САЩ

8. Always, рекламна кампания в световен мащаб

9. SPC, Австралия

10. Tigerair, Австралия