Защо в Хонконг се чака с часове пред магазин на Nutella?
Защо Лорейн Лам чака на опашка два часа в шикозен мол в Хонконг, за да си купи същата Nutella, която може да намери в магазини за хранителни стоки за доста по-малко пари?
Защото иска името на приятеля си върху етикета. Магазинът на Nutella в центъра Pacific Place гъмжи от клиенти, които искат да похарчат 80 хонконгски долара (10 американски долара) за 350-грамово бурканче с лешниковото изкушение с персонализиран оттенък. Ferrero SpA продава почти 1000 бурканчета дневно, пише Bloomberg.
“Рядко ходя в мола, защото трябва да пътувам един час с автобус, за да стигна до тук. Но този път си струва“, казва 21-годишината студентка Лам. Заради намаляващите продажби в Хонконг 16 поредни месеца марки като Nutella и Havaianas се възползват от спадащите цени на наемите, за да откриват временни магазини в някои луксозни търговски квартали на града.
„Търговците на дребно опитват по-агресивно да приспособят променящото се търсене от потребителите, като осигуряват по-специални продукти с по-добро качество“, казва Ейнджъл Янг, управляващ директор на отделите в Хонконг и Макау на маркетинговата компания Nielsen.
Заможните клиенти пренебрегват Хонконг за сметка на Токио и Париж, докато не толкова заможните се притесняват от отслабващата икономика на Китай и социалното и политическо напрежение в града кулминира в ожесточени протести „Окупирай“. Броят на посетителите от континентален Китай намалява 13-и пореден месец през юни до 3.2 млн., сочат данни на Хонконгският туристически борд.
Това води до намаляване на продажбите на дребно, които спаднаха с близо 11 на сто в първите шест месеца на годината, сочат данни на хонконгските власти. Продажбите през юни намаляха с 8.9%, надминавайки очакванията на анализаторите.
За да смекчат удара, търговците търсят нови начини да привлекат клиенти в моловете. Те дават пространство на марки, които обичайно не се интересуват от заможни клиенти, и позволяват на вече установени марки да експериментират.
Nike направи миниатюрно баскетболно игрище, което показва и маратонките й. Компанията използва временни магазани в цял свят, за да предлага уникални продукти, да анализира предпочитаните стилове от клиентите и да подкрепя промоционални обиколки на хора като суперзвездата от NBA Кевин Дюрант.
Временните магазини идват късно в Хонконг, докато в САЩ и Европа са популярни от близо две десетилетия. Откриването на малки аутлети на необичайни места може да помогне на марките да се свързват с клиенти, които обикновено не биха пазарували в традиционните им магазини, казва Майкъл Чън от PricewaterhouseCoopers.
Nutella, която е собственост на Ferrero, отвори временния си магазин в Pacific Place на 1 август. Лам казва, че купува бурканчета като подарък за рожден ден. След като поръчала, трябвало да чака около 20 минути, за да може служител на магазина да ги персонализира.
Компанията е продала над 17 000 персонализирани бурканчета от магазина, който затваря врати днес. „Много сме изненадави и щастливи, че кампанията ни беше добре приета от клиентите в Хонконг“, съобщи Nutella в комюнике.