Печалбата на китайският интернет-портала Sohu.com е регистрирала понижение от 32% през четвъртото тримесечие, в резултат на нарасналите разходи на компанията.

От там отчетоха печалба в размер на 6.1 млрд. долара, или 16 цента на акция на фона на 8.9 млрд. долара, или 23 цента на акция година по-рано.

Резултатът се оказа леко под средните очаквания на анализаторите, които прогнозираха печалбата на китайската интернет компания да възлезе на 17 цента.

Приходите на компанията са нараснали с 16% до 34.4 млн. долара, от 29.7 млн. долара година по-рано. И тук резултатът не успя да отговори на средните очаквания на анализаторите за 35.5 млн. приходи.

Приходите от реклама са се повишили с 23% през четвъртото тримесечие до 24.9 млн. долара.

До голяма степен за по-слабите резултати са съдействали растящите разходи за реклама, които са се повишили с 66% през четвъртото тримесемие до 7.1 млн. долара, от 4.3 млн. долара година по-рано.

За цялата изминала фискална година печалбата на компанията е намаляла с 13% до 25.9 млн. долара, или 0.68 цента на акция от 29.8 млн. долара, или 77 цента на акция през 2005 година.

През 2006 година приходите на компанията са се повишили с 28% до 134.2 млн. долара, от 104.5 млн. долара година по-рано, в резултат основно на нарасналите с 35% приходи от реклама.

След негативния резултат изнесен от компанията акциите й отбелязаха понижение от 7.6% по време на извънборсовия пазар.