Десетте най-популярни потребителски тенденции за 2017 г.
Отправяйки поглед в бъдещето, Ericsson ConsumerLab представя шестото издание на годишния си доклад за 10-те най-популярни потребителски тенденции за 2017 г. и след това.
Изкуственият интелект (ИИ) е важна тема тази година и потребителите считат, че играе много по-значима роля, отколкото преди - както в обществото, така и на работното място. На практика, 35% от потребителите, които ползват интернет в много голяма степен, искат ИИ съветник в работата, а един на всеки четирима би искал да има ИИ за свой мениджър.
Това са 10-те тенденции за 2017 и след това:
1. ИИ Навсякъде: 35% от потребителите, които ползват интернет в много голяма степен, искат ИИ съветник в работата, а един на всеки четирима би искал да има ИИ за свой мениджър. В същото време, почти 50% са загрижени, че скоро роботи с ИИ ще бъдат причина много хора да загубят работните си места.
2. Задаване на темпото за Интернет на нещата: Потребителите все повече използват автоматизирани приложения, което насърчава навлизането на Интернет на нещата. Двама от всеки петима вярват, че смартфоните ще изучат навиците им и автоматично ще извършват действия от тяхно име.
3. Пешеходци ще управляват безпилотни автомобили: водачите на автомобили може и да не съществуват в бъдещето. Един от всеки четирима пешеходци ще се чувства по-безопасно, пресичайки улицата, ако всички автомобили са безпилотни. 65% от тях биха предпочели да имат безпилотна кола.
4. Обединена реалност: Почти четири от всеки пет потребители на виртуална реалност (ВР) вярват, че ВР ще бъде неразличима от действителността само след три години. Половината от анкетираните вече се интересуват от ръкавици или обувки, които позволяват взаимодействие с виртуални предмети.
5. Тялото извън синхрон: Когато безпилотните автомобили се превърнат в реалност, проблемът с прилошаването в колата ще се увеличи. Трима от всеки десет анкетирани предвиждат, че ще се нуждаят от хапче против прилошаване. Един на всеки трима също така иска такова хапче, когато ще ползва технологии за виртуална или добавена реалност.
6. Парадоксът с безопасността на умните устройства: Повече от половината вече използват аларми за спешни случаи, проследяване или известия на своите смартфони. От тези, които твърдят, че смартфоните им ги карат да се чувстват по-сигурни, трима от всеки петима казват, че поемат повече рискове, защото разчитат на телефона си.
7. Социални силози: Днес хората доброволно превръщат своите социални мрежи в „силози“. Един на всеки трима споделя, че социалните мрежи са негов основен източник на новини, а над 25% ценят мнението на контактите си повече от това на политиците.
8. Добавена лична реалност: Над половината от хората биха искали да използват очила за добавена реалност за осветяване на тъмно пространство и маркиране на опасности. Повече от една трета биха искали също така да „изтриват“ смущаващи елементи около тях.
9. Разделение по повод поверителността: Двама от всеки пет потребители, които ползват интернет в много голяма степен, искат да използват само кодирани услуги, но хората са разделени в това мнение. Почти половината биха искали да имат само сравнително добра поверителност във всички услуги, а над 30% смятат, че поверителността и неприкосновеността на личното пространство вече не съществуват.
10. Big Tech за всички: Повече от двама на всеки пет потребители, които ползват интернет в много голяма степен, биха искали да получават всичките си продукти от петте най-големи ИТ компании. Сред тях, трима от всеки четирима вярват, че това ще се случи само след пет години.
Разсъждавайки върху възхода на виртуална реалност, Майкъл Бьорн, директор Проучвания в Ericsson ConsumerLab, споделя: "Извън реалното време, смятам, че трябва да говорим за време в реалността. Всъщност, това, което наричаме реалност, става все по-лично и субективно. Потребителите не само се обграждат със съмишленици в социалните мрежи, но също така започват да персонализират начина, по който изживяват света, с технологиите за добавена и виртуална реалност.“
"Потребителите също така искат бъдещето да остане напълно мобилно, което означава, че търсенето на все по-малко зависима от батерията, незабавна и бърза свързаност ще нараства все повече. В този смисъл, времето в реалността означава, че вече е време за 5G мрежи. "
Анализите и данните в доклада за 10-те най-популярни потребителски тенденции за 2017 г. се основават на над 20-годишната изследователска дейност на Ericsson ConsumerLab в световен мащаб, както и на данни от онлайн проучване на потребители, които ползват интернет в много голяма степен, от 14 големи градове по света, извършено през месец октомври 2016 г.
Въпреки че прочуването представя мненията само на 27 милиона граждани, техният профил на „early adopters” (първи ползватели) ги прави много важна група в изследването на бъдещите тенденции.