Autostadt, което на български би трябвало да се преведе като Автоград, се появи във Волфсбург преди повече от осем години. Всичко започва от желанието за разширяване на местния офис на Volkswagen и за привличане в града на повече клиенти. С времето мащабите на идеята се разрастват дотолкова, че през 1998 г. започва строителството на цяло едно градче. Днес посетители на това градче са не само потенциалните клиенти на автомобилния производител, но и голям брой любопитни туристи, пише Дни.ру.

За две години на площадка от 25 хектара се появи музейна експозиция и парков комплекс. На територията му се разполагат две 48-метрови „автокули", които са изпълнение с очакващи своите собственици чисто нови автомобили, отделът Ritz Carlton, автомобилният музей Zeithaus (Дом на времето), павилиони на всичките седем марки на автомобили, които произвежда германският концерн, писта за тест-драйв, атракции и много други привлекателни възможности както за туристите, така и за купувачите на автомобили.

Честно казано, това си е цял един „Дисниленд". Между впрочем хората говорят, че непосредствено след посещението си в световно известния американски увеселителен парк тогавашният ръководител на Volkswagen Фердинанд Пих се върнал в родината си с идеята да създаде Autostadt.

Отговорът на въпроса къде да се реализира идеята, е еднозначен. Във Волфсбург е построен първият завод на Volkswagen. Градът е основан през 1938 г. След 60 години във вътрешността на града се появи друг един град - времената се променят, а с тях и очакванията на клиентите. Днес, когато зачестяват покупките на по-евтини азиатски или американски автомобили, от изключително голямо значение е да привържеш хората към марката.

Много автомобилни производители организират изложби, откриват музеи и шикозни изложбени зали, само и само да привлекат вниманието на възможно повече хора, които да изпитат съпричастност към дадена марка. Разходите по реализирането на амбициозния проект на Volkswagen достигат 430 млн. евро.

„В самото начало ние преследвахме една-едничка цел и тя бе имидж, заделяйки средства на проект, в който не сме разчитали възвращаемост", разказа ръководителят на пресслужбата към Autostadt Николас Батен. „Ние осъзнавахме, че това ще е губещо начинание. Днес обаче мога да заявя, че Autodesk е възвърнало 70% от стойността си".

Към момента цифрите говорят следното - за осем годишната си история в Autodesk са закупени над милион автомобила с марката Volkswagen, средният брой на посетителите на градчето в работни дни е 5 500 души, а в почивните броят им достига 15 хил. човека. При това 61% от посетителите прииждат в Autostadt от всички краища на Германия, както и от други държави. Общият брой на посещаващите градчето чужденци е 7%.

„Когато бяхме на ниво планиране, реално разчетът ни бе на милион посетители на година. Обаче разчетите ни, базирани на две бизнес проучвания, се оказват погрешни", посочи Батен. „Един милион посетители се появиха още след половин година, като цялата история на градчето след това е обвързана с постоянно нарастващ брой на гостите, без да падат под 2 млн. души на година".

Volkswagen не е единственият автомобилен производител, който решава да построи автоград на свое име. Подобни неща фигурират в активите на такива компании като Mercedes-Benz, BMW и Ferrari.