Невероятният живот на най-богатия супермодел в света
Ако познавате Кати Айрланд само от известната и снимка на корицата на Sports Illustrated от 1989 г., ще се изненадате, че тя отдавна се е отказала от професията на модел, за да стане бизнес дама, пише Business Insider.
Много успяла бизнес дама. Нейната компания Kathy Ireland Worldwide се оценява на 350 млн. долара, според последната статия за модела в сп. Forbes.
От Celebrity Net Worth наскоро обявиха Айрланд за най-богатия супермодел в света, изпреварвайки Жизел Бюндхен и Синди Крауфорд.
Компанията на Айрланд, която в момента произвежда и лицензира продукти за "заети майки," в това число мебели, вентилатори, мокети и подови настилки, преминава през няколко трансформации от 1993 г.
Kathy Ireland Worldwide, която генерира 1.9 млрд. долара от права върху нейни продукти през 2010 г.
Вижте Как Айрланд стига дотук:
През 1980 г. на 16-годишна възраст, модната агенция Elite Modeling Agency открива Айрланд.
Тя се появява за първи път в списание Sports Illustrated през 1984 г., а през 1989 г. вече е на корицата на списанието, като това е най-продавания му брой в историята.
През 1993 г., след като маркетинговия специалист Джон Морец й предлага да рекламира чорапи, Айрланд му отправя предложение двамата да започнат общ бизнес.
Двамата сключват сделка и след заем от 50 000 долара е създадена Kathy Ireland Worldwide, която проектира и продава нейните облекла.
Чорапите на Айрланд се продават в магазини за спортни стоки, а Морец бързо купува лицензионните права и за други продукти, в това число дрехи и бански костюми.
Най-голямата сделка на Морец е през 1994 г., когато той помага на Айрланд да сключи сделка за ексклузивно партньорство с веригата Kmart, с което тя навлиза на територията на Марта Стюарт.
Айрланд продължава да рекламира образа си, произвеждайки фитнес видеа, занимавайки се с благотворителна дейност и участвайки във филми.
През 1998 г. Айрланд (която прибира 70% от приходите, а Морец 30%) решава да навлезе на пазара на мебели.
През следващата година тя среща Ърв Блумкин, който оглавява Nebraska Furniture Mart, притежаван от Berkshire Hathaway. Той решава да даде шанс на практичната й линия мебели.
Мотото на Айрланд става: "Намираме решения за семействата, особено за заети майки."
Линията й се справя добре и през 2000 г. тя подписва лицензионно споразумение за мокети и подови настилки с подразделението на Berkshire Shaw Industries.
През 2003 г. Айрланд напуска Kmart като няма планове да се завръща към облеклата. Морец пък приема повече роля на съветник, тъй като Айрланд става все по-уверена като дизайнер.
Тя концетрира марката си почти изцяло върху нуждите на майките, започвайки да прави свещи, прибори, бижута и продукти за градини.
Айрланд пътува по цял свят търсейки идеи за дизайн, които да добавя към 15 000 продукта, които вече е лицензирала.
Айрланд няма намерение да спира. С разрастването на бизнеса й тя тя се насочва и към пазарите в Европа и Азия, връщайки се към облеклата и дори инвестирайки в обувки и парфюми, като всичко отново е насочено към заетите майки.