Дори Алиша Кийс не можа да въодушеви инвеститори по отношение на дебюта на новия смартфон BlackBerry.

Производителят на смартфони Research In Motion (RIM) вчера официално обяви, че вече ще носи името BlackBerry. Въпреки това компанията разочарова инвеститорите при представянето на новата си серия BlackBerry 10 с липсата на конкретна дата за пускането на телефона в САЩ и определянето на цена, която може да се окаже прекалено висока, за да спечели част от клиентите, които ползват iPhone на Apple Inc. и телефоните с Android на Google Inc.

Акциите на компанията паднаха с 12% до 13.78 долара след събитието, в което участва и носителката на Грами Алиша Кийс. Тя беше представена като новия глобален криейтив директор на BlackBerry.

Телефоните BlackBerry 10 няма да се появят в САЩ до март, което породи опасения, че компанията ще изостане още повече зад iPhone и Android на своя най-голям пазар. Забавянето също така означава, че BlackBerry няма да получи толкова голяма стойност от първата в историята си реклама, която ще бъде излъчена по време на финала по американски футбол Супербоул на 3 февруари, седмици преди американците дори да имат възможност да си купят някое от новите устройства.

Реакцията на инвеститорите беше удар за компанията, която се опитва да се възстанови след продължаващата години загуба на пазарен дял и финансови загуби в три от последните четири тримесечия.

BlackBerry се очаква да приключи 2012 г. с 4.7% дял от световния пазар на смартфони, в сравнение с близо 90% общо за за iOS на Apple и Android, показват данни на IDC.

Канадската компания се надява на новите си телефони, за да спечели отново клиенти и да излезе на печалба.

Компанията представи нов модел телефон с тъчскрийн, който носи името Z10, както и версия с физическа клавиатура на име Q10. И двата телефона използват новата операционна система на BlackbBerry BB10. Моделът Z10 ще се продава във Великобритания от днес, а в следващите 10 дни ще се появи и по магазините в Канада и ОАЕ.

Когато новите телефони BlackBerry се появят в САЩ, цената им вероятно ще откаже някои нови купувачи. Z10 ще струва между 149 и 199 долара с договор с мобилен оператор, което не е много конкурентна цена в сравнение с някои устройства с Android, смятат анализатори.

Моделът Q10 няма да се появи в САЩ до април, защото компанията е концентрирана върху пускането първо на тъчскрийн модела. Това означава, че почитателите на запазената марка на BlackBerry, каквато е физическата клавиатура, ще трябва да чакат дори още повече.