Автомагистралите бяха основна тема в политическия дебат през последните години. От Бойко- Борисовото „Думите отлитат, построеното остава“ до „Хубаво, обаче хората не ядат асфалт“ на Сергей Станишев, не спряхме да говорим за магистралите.

А фактите са такива: до момента изцяло завършена е само АМ „Люлин“ - магистралата със скромната дължина от 19 км.

Към март тази година процес на строителство са девет магистрални отсечки с обща дължина 204.25 км., а общо след завършването им магистралите трябва да покриват 1182 км от територията на страната.

Най-дълга сред тях ще бъде АМ Хемус, предвидена да пресича Северна България и да свърже София и Варна. Предвидената ѝ дължина е 433 км, но досега от нея са построени 151 км.

Първите около пет и половина километра от АМ Хемус са открити през 1999 г., цели 15 години след началото на строителството , като лентите ѝ са малко по-тесни от стандартните за такъв път.

Вижте още: Най-дългата магистрала в света

По дължина в момента продължава да води АМ Тракия със своите 326 изградени километра. Първата магистрала в България е и най-близо до завършване, като ѝ остават 34 км.

Започната през 1973 г., първият ѝ учасътк от 32 км е открит през 1995 г.

Снимки: Уикипедия; Карта: Министерство на транспорта