Chevrolet отбелязва 60-ия юбилей на модела Corvette – легендата сред американските спортни автомобили. Първият автомобил с името Corvette влиза в производство в завода в град Флинт, щата Мичиган, на 30 юни 1953 г.

От този момент нататък Corvette се превръща в американска легенда, която продължава и до днес да предлага най-доброто в областта на динамиката и модерните технологии.

“През последните шест десетилетия моделът Corvette стана органична част от тъканта на американската култура и се превърна в предпочитан избор за кинозвезди, музикални знаменитости и прочути астронавти,” отбеляза Крис Пери, вицепрезидент маркетинг на Chevrolet.

“Най-добрите образци на Corvettes отразяват идеалите на своето време по отношение на дизайна, технологиите и динамиката.”

Ето и някои ключови събития, очертаващи крайъгълните камъни в 60-годишната история на модела Corvette:

Corvette е най-дълго произвежданият без прекъсване лек автомобил в света. Най-дълго произвежданият без прекъсване модел в света въобще е Chevrolet Suburban.

Corvette е показан за първи път официално под формата на концептуален модел в рамките на изложението Autorama на General Motors в Ню Йорк на 17 януари 1953 г. Премиерата се превръща в толкова голям успех, че още на 30 юни същата година е стартирано производството на ограничена серия от 300 автомобила.

Всички модели от 1953 г. са с бяла каросерия (Polo White), изпълнен в червено интериор и цена на дребно 3 498 щатски долара. През 2006 г. третият поред произведен през 1953 г. екземпляр на Corvette беше продаден на търг за рекордната сума от 1.06 милиона щатски долара.

До 1955 г. Corvette се предлага изключително и само с редови шестцилиндров двигател. През тази година е представена и допълнителна възможност за поръчка на двигател V8, която е предпочетена от 90 процента от клиентите. Шестцилиндровият двигател отпада от гамата през 1956 г. и от тогава до днес моделът Corvette се предлага изключително и само с V8 двигатели.

През първите десет години от производството моделът Corvette се предлага само в открит вариант. Премиерата на второто поколение на Corvette е отбелязана през 1963 г. от затвореното спортно купе Sting Ray с неговия характерен, вертикално разделен заден прозорец (“split-window”). Продажбите на модела се удвояват, а моделът вече дава възможност и на клиентите, живеещи в области с по-суров климат, да го използват през цялата година.

Приблизително 1.56 милиона Corvette са произведени в периода от 30 юни 1953 г. до днес. 500-хилядният екземпляр на Corvette е произведен през 1977 г., едномилионният слиза от поточната линия през 1992 г., а 1.5-милионният Corvette напуска завода през 2009 г.

През годините моделът Corvette се произвежда в три завода – във Флинт, щата Мичиган (1953 година), в Сейнт Луис, щата Мисури (1954-1981 година) и в завода в Боулинг Грийн, Кентъки (1981-2014 година). Преместването на производството от завода в Сейнт Луис в Боулинг Грийн е извършено през 1981 г., като първият екземпляр Corvette от тази моделна година слиза от поточната линия в Сейнт Луис, а последният – от конвейера в Боулинг Грийн.

През 1983 г. няма реализирани продажби на Corvette на частни клиенти. Моделната година е прескочена в подготовка на изцяло новия Corvette, модел 1984 година, който дава началото на поколението C4. През 1983 г. са произведени общо 44 прототипа на Corvette, носещи моделното означение 1983, от които оцелява само един. Този екземпляр днес е изложен в National Corvette Museum в Боулинг Грийн, Кентъки.