Какво е общото между Мъпетите, гръцкото кисело мляко и Арнолд Шварценегер? Това, че те ще си поделят звездата в четирите най-скъпи часа по американската телевизия, по време на финала на Шампионата по американски футбол в неделя, съобщава AFP.

Супербоул, който ще бъде предаван през тази година от телевизионната верига Fox, не е само най-голямото спортно събитие в САЩ, но и една от най-скъпите рекламни кампании на планетата. 30-секунден рекламен спот ще струва 4 млн. долара, след като през 2013 г. цената бе 3.8 млн. долара.

Супербоулът е по-следен в САЩ от Олимпийските игри, наградите Грами и Оскарите и е поле на ожесточена борба между марките за налагане на пазара. Повече от 40 компании, от производители на луксозни автомобили до фъстъци, са си купили рекламно място от 30 секунди до 2 минути.

„Заливането с реклами през тази година достига нов връх. Все повече рекламни агенции стартират големи кампании“, отбелязва Тим Калкинс, преподавател по маркетинг в Kellogg School of Management.

В ерата на социалните медии като Facebook, Twitter и YouTube, компаниите разпространяват предварително клипове от заснемането на рекламата и използват различни стратегии, за да вдигнат шум, докато Fox и американската футболна лига NFL са се прицелили в рекордни печалби.

Така например много медиен шум се вдигна около реклама на израелската компания Sodastream, в която актрисата Скарлет Йохансон рекламира апаратите ѝ за газирани напитки. Тя бе цензурирани от Fox, защото визираше конкурентите от Coca-Cola и Pepsi. SodaStream подаде жалба, но забраната и друго противоречие, свързано със заводите на компанията в палестинските територии, вече доведоха до милиони кликове върху клипа в YouTube.

Производителят на бира Anheuser-Busch InBev, в чието портфолио влизат марките Bud Light и Budweiser, също вдигна шум около себе си, наемайки Арнолд Шварценегер, облечен като бившия тенисист Бьорн Борг, с руса перука да се готви за игра на пинг-понг.

Френската Danone избра за гръцкото си кисело мляко Oikos флиртуваща двойка, а Unilever ни припомня сантименталното Make Love, Not War в реклама на дезодоранти, докато разсъблеченият по бельо Дейвид Бекъм се появява в рекламата на H&M.

Супербоулът през тази година трябва да започне с рекламна кампания за 25 милиона долара зна Jaguar F-Type, според Стюарт Шор, говорител на Jaguar Land Rover заСеверна Америка.Във връзка с това само първите 24 часа от пускането на клипа в интернет, са привлекли 1.66 милиона посетители, каза г-н Шор.

Някои компании като Chrysler обаче залагат на изненадата и ще разкрият рекламните си клипове едва при излъчването им по време на финала.