Рекламата е от ключово значение за успеха на един бизнес. Много продукти жънат успех, не защото са кой знае колко по-добри от другите, а защото знаят как да се представят на хората и да бъдат желани. Факт е, че хората са съгласни да плащат повече за „марков продукт“.

Виж още: 15 от най-креативните реклами в света

Големите марки имат лоялна фен база, която те поддържат с успешна маркетинг стратегия. Те често снимат рекламни клипове, които струват милиони и след това плащат милиони, за да се въртят тези клипове по телевизията и в интернет пространството.

Вижте кои са 10-те най-скъпи реклами, снимани някога:

7. Ferrari – 2007 г. - 4.5 млн. долара

Тази реклама е създадена за 60-ата годишнина на Ferrari.

Автомобил прави околосветско пътешествие, като минава край Колизеума в Рим, Таймс Скуеър в Ню Йорк и др.

Рекламата е двойна – на Ferrari и Shell. Накрая на клипа автомобилът спира на бензиностанция Shell.

Клипът е чудесно режисиран и монтиран и струва 4.5 млн. долара.

6. Honda – 2003 г. - 6.2 млн. долара

Рекламата е много интересна и показва частите на една кола, които са във верижна реакция.

Били са необходими 606 заснемания, за да се получи ефектът.

5. Pepsi – 2002 г. - 8.1 млн. долара

Тази реклама за първи път е излъчена по време на финала на Супер боул през 2002 година.

Идеята е да се покаже дълголетието на марката. Показва Бритни Спиърс в кадри, препускащи назад във времето, от 1958 до 2002 година.

Снимана е на различни места, участват много танцьори и естествено, бюджетът е бил голям.

4. Chrysler – 2011 г. - 12.4 млн. долара

Компанията е базирана в Детройт, а от там е един от най-популярните рапъри – Еминем.

Клипът е гледан над 16 милиона пъти в YouTube, като първите 2 милиона са я гледали в първите 48 часа, след като е пусната.

Въртяна е и от 64 телевизии в САЩ.

3. AVIVA - 2008 г 13.4 млн. долара

Участват звезди като Брус Уилис, Алис Купър, Ел Макферсън и др. Тези големи имена, естествено, са ангажирани срещу големи хонорари.

Рекламата е с цел да популяризира смяната на името на компанията от Norwich union на AVIVA.

2. Guinness ‘Tipping Point’ - 2007 г. - 16 млн. долара

Зрелищната реклама е снимана в селски район в Аржентина. Клипът е от 90 секунди, в него участват 6 000 парчета домино, книги, гуми, куфари, автомобили и статисти.

Това е от типа реклами, които са толкова зрелищни, че карат зрителите да се залепят за екрана и да я гледат всеки път, когато я показват, просто защото е ужасно интересна.

1. Chanel No. 5 – 2004 г. - 33 млн. долара

Участват Никол Кидман и Родриго Санторо.

Кидман е получила хонорар от 3 млн. долара за участието си в двеминутното видео. Продажбите обаче скачат и се оказва, че разходите са си стрували.