Apple си върна лидерската позиция при най-скъпите марки в света в класацията на BrandZ и Millward Brown Optimor, която й бе отнета през миналата година от Google. Марката на производителя на потребителска електроника се оценява на 247 милиарда долара.

Вижте още: Щатските компании подходящи за вечни инвестиции

За последната една година стойността на марката на Apple е нараснала с цели 67%, като в основата на този успех е нарастващата популярност на смартфоните й.

Google изпада до второто място, след като стойността на марката й нараства едва с 9% през последната година до 173.65 милиарда долара.

Новата тенденция в класацията е нарастване на броя на китайските марки. През тази година 14 китайски марки присъстват сред 100-те най-ценни марки спрямо едва една през 2006 година.

Facebook е най-бързо набиращата скорост световна марка с ръст в стойността й от 99% през изминалата година.

Сериозни загуби бележи марката на McDonald's, която се понижава до девето място спрямо пето преди година.

Търговският лидер в търговията Alibaba се появявав за първи път в класацията, като марката й се оценява на 66 милиарда долара, с което изпреварва оценката на най-големия търговец до момента Amazon и Walmart.

Европейските марки губят позиции, измествани основно от китайските и завръщането на щатските. Едва 24 са европейските марки, които намират място в престижната класация.

Топ пет на най-ценните марки се допълва още от Microsoft, IBM и Visa.

Стоте най-ценни марки са с обща стойност от над 3 трилиона долара. Стойността им е нараснала над два пъти, в сравнение с 2006 година. Тя също така е с над 50% повече, в сравнение с 2008 година.