Германският автомобилен производител Mercedes-Benz разработва луксозен модел пикап, залагайки на това, че автомобилът ще се превърне в хит за заможни родители и притежатели на яхти, точно както практичните спортни автомобили го направиха преди няколко десетилетия.

През следващата година Mercedes планира да пусне на пазара средно голям петместен пикап (по-малък от популярния в САЩ модел на Ford Motor Co F-150). Компанията представи две версии на модела, носещ името X-Class, в Стокхолм тази седмица.



„С този пикап ние ще затворим и последните дупки в нашето портфолио,“ каза вчера изпълнителният директор на Daymler AG Дитер Цетше в изявление, цитирано от Bloomberg.

Плановете на Daymler за навлизане в сектора на пикапите са показателни за това докъде е готова да стигне компанията майка на Mercedes в преследването на по-високи продажби при нарастващата конкуренция на пазара за луксозни автомобили.

Mercedes е на път да изпревари BMW по продажби на луксозни автомобили тази година, като сериозна заслуга за това имат спортните практични автомобили на компанията, които са много популярни сред по-младите шофьори. Компанията залага, че търсенето на средно големи пикапи ще скочи с близо 40%, до 2.8 милиона возила до 2025 г.

„Производството на луксозен пикап е интересен експеримент за Mercedes,“ коментира пред Bloomberg Фердинанд Дуденхофер – директор на центъра за автомобилни проучвания към University of Duisburg-Essen. „Преди 30 години никой не можеше и да си помисли, че практичните спортни автомобили могат да станат толкова популярни, колкото са днес. Възможно е пикапите да поемат в същата посока.“

Mercedes каза, че ключовите пазари за X-Class ще бъдат Южна Америка, Европа, ЮАР и Австралия, където този сегмент вече съставлява 14% от общите продажби на автомобили. Навлизане на американския пазар също не е изключено, каза ръководителят на звеното за ванове на Mercedes Фолкер Морнхинвег.