Акциите на германската компания Trivago се повишиха с близо 8% в петък, когато интернет търсачката за хотели направи своя дебют на технологичния фондов пазар Nasdaq в Ню Йорк.

Ден преди това проведе успешно първично публично предлагане (IPO), предлагайки 26.1 млн. американски депозитарни акции (ADS) на цена от 11 долара за брой, съобщава Reuters в материал по темата.

По подобие на повечето технологични IPO-та, проведени тази година, началната цена на акциите в първичното предлагане на Trivago бе значително под очаквания диапазон от 13-15 долара на акция, отбелязва агенцията

IPO-то набра 287 млн. долара за компанията и някои акционери, продаващи част от своите дялове.

Акциите на Trivago приключиха петъчната сесия на цена от 11.85 долара, или с 7.73% над началната си цена.

Платформата на Trivago визуализира офертите за хотели от платформите на търговски посредници като Booking и Expedia и представя на потребителите сравнение на резултатите по различни критерии. Именно Expedia e и най-големият акционер в Trivago. През 2012 година американската компания плати 477 млн. долара, за да придобие 62% дял в онлайн търсачката.

Акциите на основния конкурент на Trivago – Tripadvisor, претърпяха сериозен спад в последните месеци. От началото на годината стойността на ценните книжа се е понижила с 44%.

Голяма роля за това играе забавянето на растежа в сектора заради нарастващия брой хотели, които окуражават запазването на стаи през собствените си интернет страници.