През декември Bulgari отвори луксозен хотел в Париж, който е седмият на марката в този сегмент, която планира да увеличи техния брой до над 20 в идните години. Хотелите са част от стратегията на Bulgari за разширяване на бизнес обхвата с цел привличане на клиенти към основния и бижутерски бизнес, информира WSJ.

“Хотелите осигуряват клиентска база от супер богаташи. Те са начин за набиране на клиенти, от които печели бижутерския бизнес”, казва главният изпълнителен директор на Bulgari Жан-Кристов Бабен.

Bulgari е една от най-продаваните марки в портфейла на LVMH. Базираната в Рим бижутерска компания се разрасна значително, откакто бе придобита от LVMH преди десетилетие.

Въпреки че от LVMH не предоставят отделни данни за финансовите резултати на Bulgari, по оценки на анализатори приходите на марката за 2021 г. година ще бъдат около 2.5 млрд. евро, или над два пъти в сравнение с преди десетилетие. Приходите от хотелски резервации в момента съставляват около 5% от общите приходи на Bulgari, казва Бабен.

Въпреки пандемията общите приходи на марката отчитат двуцифрен ръст в процентнo изражение в сравнение с 2019 г. Бижутерският бизнес в световен мащаб е един от бързо растящите сектори в сегмента на луксозните стоки.

“Перспективите са изключително положителни,” казва той. “Имахме чудесна година, много по-добра отколкото смятахме преди 12 месеца.”

Луксозните марки предприемат рискове, когато слагат имената си на хотели или други начинания, които са извън основния им бизнес. Марката би могла да пострада, ако хотелските услуги не са на ниво или ако купувачите на бижута считат марката за надценена. Bulgari не оповестява данни за продажбите на бижута в своите хотели, така че е трудно да се прецени дали хотелите помагат на Bulgari да продава повече огърлици, гривни, пръстени и други бижута от своите колекции.

Bulgari Hospitality Company управлява бизнеса си като смесено дружество с Marriott International Inc.

Bulgari проектира хотели и изпълнява някои оперативни задачи, като назначаването на майстор-готвачи в хотелите. Marriott се грижи за другите задачи, като резервации и други аспекти на хотелския бизнес. Анализатори твърдят, че договорката смекчава риска за Bulgari и позволява на марката да се фокусира върху основния си интерес, свързан с хотелите – култивирането на заможни клиенти за своя бижутерски бизнес.

Служители на Bulgari, например, продават бижута в стаите на гостите на своите хотели и представят предстоящи колекции. “Тази категория е една от най-добрите примери за разрастване на бизнеса,” казва анализаторът на Bernstein Лука Солка за хотелския бизнес.

Цените на нощувките в новия хотел в Париж, който се намира на пешеходно разстояние от Триумфалната арка, започват от 1 400 евро. Пентхаус апартаментът, който е на две нива нива и разполага с градина на покрива, две спални, изглед към Айфеловата кула. Цената на нощувката е 35 000 евро. На партера на хотела има бутик на Bulgari, а на подземния етаж спа център и 25-метров плувен басейн.

Някои от хотелите на Bulgari бяха засегнати от пандемията, както и всички останали. Например резервациите в хотела на марката в Бали, Индонезия, намаляха сериозно. Bulgari обаче не затваря хотела, защото разходите за труд там са ниски, а служителите продължават да работят, казва Бабен.

Други хотели на Bulgari се справят по-добре. Бабен твърди, че хотелът в Дубай, който се намира на собствен остров, е бил пълен с богати хора от Персийския залив, които са искали да избегнат контакти с външния свят. В Китай, хотели на Bulgari в Шанхай и Пекин също са се радвали на интерес от страна на китайски граждани, които не са могли да напускат страната заради ограниченията за пътуване.

В идните години компанията планира да отвори хотели в Рим, Москва, Токио, Лос Анджелис и Маями. Bulgari си е поставила за цел да отвори межди 20 и 25 хотела, като местата за 12 от тях вече са набелязани, според Бабен.

Той иска да отвори хотел и в Ню Йорк, но марката все още не е намерила подходящия имот.