Google и Microsoft използват множество реални реклами в експерименти с изкуствен интелект (AI), без да предоставят възможност за отказ от страна на компаниите, съобщава Reuters, и добавя, че този подход вече е възмутил някои брандове и рискува да предизвика още по-голям отпор от страна на индустрията.

Двата технологични гиганта се надпреварват да обновят своите търсачки с изкуствен интелект, който може да дава писмени отговори на отворени запитвания. Този процес се очаква да промени начина, по който рекламодателите достигат до потребителите чрез реклами в резултатите от търсенията - пазар, който се очаква да нарасне с 10% и да достигне 286 млрд. долара тази година, според изследователската компания MAGNA.

Най-голямата рекламна агенция в света залага всичко на изкуствения интелектНовата платформа на WPP позволява рекламните кампании бързо да се адаптират за различни държави, градове и канали
Microsoft тества рекламите в чатбота Bing AI, който стана достъпен за потребителите през февруари, като вмъква някои традиционни реклами в отговорите на AI.

В интервю за новинарската агенция през май Джери Дишлър, генерален мениджър на Google за рекламната дейност, също заявява, че технологичната компания ще използва съществуващите реклами, за да експериментира с поставянето им в отговорите на изкуствения си интелект. Понастоящем рекламодателите не могат да се откажат от участие в тестовете.

И двете компании заявяват, че са в ранните етапи на тестовете за интеграция на реклами в генеративните функции на изкуствения интелект, работят активно с рекламодателите и искат обратна връзка от тях.

Голямата заблуда на изпълнителните директори за ChatGPT
Но някои рекламодатели се опасяват, че маркетинговите им бюджети може да бъдат изразходвани за функции, които са достъпни за ограничен брой потребители. Освен това обикновено рекламиращите искат да имат контрол върху това къде се появяват рекламите им онлайн и са предпазливи относно появата им до неподходящо съдържание.

В отговор, Microsoft и Google посочват, че съществуващите предпазни инструменти в техните търсачки, включително списъците с блокирани ключови думи, които предотвратяват появата на реклами при подобни заявки, ще се прилагат и за AI функциите за търсене.

Създателите на AI настояват за строга регулация. В риск ли е човечеството?Европейският парламент вече даде зелена светлина на нов пакет правила за AI
Двете компании са вложили милиарди в генеративния изкуствен интелект, което прави решаващо генерирането на приходи от технологията. Това включва инвестиции в други компании за изкуствен интелект като например многомилиардния залог на Microsoft в OpenAI, създател на ChatGPT, и 400-милионния дял на Google в Anthropic, конкурент на OpenAI.

А тези действия на технологичните гиганти вече имат преки последствия, след като няколко големи рекламодатели временно са преустановили инвестициите си за реклама в техните платформи, посочва в заключение Reuters.